رئیس پلیس فتا استان سمنان:

خرید اینترنتی اقلام دارویی سلامت افراد را تهدید می‌کند

رئیس پلیس فتا استان سمنان از فعالیت برخی سایت‌های نامعتبر و فروش محصولات دارویی خبر داد و گفت : خرید اینترنتی اقلام دارویی سلامت افراد را تهدید می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سرهنگ حسین صادقی رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت : امروزه بسیاری سایت‌های نامعتبر اینترنتی درصدد سودجویی و کلاه‌برداری به شیوه‌های مختلف هستند که پلیس فتا همواره برای کشف و مسدود کردن این سایت‌ها در تلاش است.

 

وی از فعالیت برخی سایت‌های نامعتبر و فروش محصولات دارویی خبر داد و گفت: فروش محصولات دارویی در فضای مجازی غیرقانونی است و پلیس فتا برای عدم خریداری هیچ‌گونه محصولات دارویی از سایت‌های اینترنتی هشدار جدی می‌دهد.

 

رئیس پلیس فتا استان سمنان با بیان اینکه عرضه دارو باید در چرخه سازمان پخش دارو انجام شود اذعان کرد: فضای مجازی با گستردگی نامحدود در  حوزه‌ای از فضای حقیقی در حال فعالیت و تبادل اطلاعات است و این گستردگی نیازمند توجه ویژه برای جلوگیری از اقدامات سود جویان است.

 

وی با اشاره به اینکه روزانه حجم زیادی از کاربران فضای مجازی در حوزه بهداشتی و درمانی در مرورگرهای وب در جست‌وجوی اطلاعات موردنظر هستند گفت: این مسئله زمینه را برای بسیاری از سود جویان برای فروش محصولات دارویی تقلبی را فراهم کرده است.

 

صادقی با تأکید بر اینکه در اغلب موارد این داروها سلامت انسان را تهدید می‌کند هشدار داد: کاربران فضای مجازی تحت هیچ شرایطی از شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های اینترنتی خریداری نکنند.

 

وی تصریح کرد: اغلب داروهایی که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود ازجمله قرص‌های لاغری، چاقی، افزایش قد و قرص‌های مربوط به پوست و مو از این قبیل هستند.

 

رئیس پلیس فتا استان سمنان تأکید کرد: اقلام دارویی باید توسط پزشک معالج تجویز و از داروخانه‌های معتبر به‌صورت حضوری خریداری شود.


انتهای پیام / ه

 

هشدار پلیس فتا برای عدم خرید محصولات دارویی از سایت‌های اینترنتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار