تئاترلرستان؛

تئاتر عضوی از خانواده ی حسین شیدایی

فرزند ارشد زنده یاد حسین شیدایی هنرمند ارزنده و ماندگار تئاتر لرستان ضمن حضور در دومین روز از بیست و نهمین جشنواره‌ی تئاتر لرستان گفت: تئاتر عضوی از خانواده‌ی حسین شیدایی بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مزدک شیدایی گفت:زندگی در کنار حسین شیدایی سراسر آموختن و یادگیری بود.

وی افزود: هر زمان که پدر نمایشنامه‌ای را برای اجرا در دست می‌گرفت، زنده یاد مادرم که عاشقانه همسرش را دوست داشت، فضای خانه را برای او مهیا و آماده می‌کرد تا تمرکز کافی داشته باشد و کمترین زمانی که مرحوم پدر برای تمرین و اجرای یک نمایش صرف می‌کرد بین ٤ تا ٦ ماه بود که گاهی مواقع، مثل نمایش دزد بازی یا بارگه داد پیش می‌آمد که ما ایشان را تا چند هفته از نزدیک نمی‌دیدیم.

فرزند ارشد زنده یاد حسین شیدایی اظهار داشت: پدر در آموختن هر آنچه که می‌دانست به دیگران، خست نمی‌کرد و با جان و دل آموخته‌های خود را در اختیار دیگران قرار می‌داد.

مزدک شیدایی، تئاتر را یکی از اعضای خانواده‌ی اش معرفی کرد و گفت: تئاتر در رگ‌های پدر جاری بود و اعضای خانواده‌ی ما همواره پدر، مادر، ٣ فرزند و تئاتر بودند و ما نفس به نفس با تئاتر زیستیم و بزرگ شدیم.

وی ادامه داد: مرحوم حسین شیدایی در کار تئاتر به دنبال منفعت شخصی نبود و بار‌ها می‌گفت که اگر دوباره متولد شود، بازهم تئاتر را انتخاب می‌کند و هیچگاه برای پول یا منفعت مالی به تئاتر نگاه نکرد.

فرزند زنده یاد شیدایی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان جشنواره‌ی تئات لرستان، رونمایی از سردیس استاد حسین شیدایی در آیین اختتامیه را اقدامی پسندیده و ماندگار خواند و گفت:: امیدواریم این اتفاق برای سایر هنرمندان شاخص دیار لرستان در زمان حیاتشان به وقوع بپیوندد.

انتهای پیام/م

تئاتر عضوی از خانواده ی حسین شیدایی بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.