امسال هزار و ۹۴۷ روستای کشور تحت پوشش تعاون روستا قرار می‌گیرند

در سال جاری هزار و ۹۴۷ روستای کشور تحت پوشش طرح تعاون روستا قرار می‌گیرند که از این رقم ۱۶۶ روستا در استان خراسان رضوی است.

امسال هزار و ۹۴۷ روستای کشور تحت پوشش تعاون روستا قرار می‌گیرندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  رکنی معاون مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در جمع تعاونی‌ها و تولید کنندگان تربت جام گفت: از ابتدای سال جاری بیش از 800 تعاونی غیرفعال طی روند خاص منحل شده و در سطح استان133 تعاونی تا پایان مرداد ماه تاسیس خواهد شد.

وی ادامه داد: اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در سال گذشته رتبه دوم کشوری و در نیمه امسال رتبه اول کشوری در تاسیس تعاونی‌ها را کسب کرده است.

در ادامه علی رستمی فرماندار تربت جام با ابراز گلایه از وضعیت تعاونی‌های تربت جام گفت: دل خوشی از تعاونی‌ها نداریم و منتقد جدی بخش تعاونی هستم و بر همین اساس اجازه ندادم تعاونی جدید در شهرستان شکل بگیرد.

رستمی افزود: از حوزه شعار باید فاصله بگیریم و به آسیب شناسی بپردازیم که700 تعاونی روی کاغذ چه نقشی در تولید ثروت و اشتغال تربت جام داشته اند؟ توفیق و خروجی آنچنانی این تعاونی‌ها کجاست؟

وی ادامه داد: هیچ نظارت عملی در تعاونی‌ها شاهد نیستیم و معدل و خروجی خوبی ندارند.

فرماندار تربت جام گفت: سیاست کلی دولت تقویت نهاد تعاونی هاست و بر همین اساس زیرساخت‌های این حوزه را فراهم می‌کند، اما تعاونی‌ها نمی‌توانند از توانمندی‌ها و قابلیت‌ها در حوزه عمومی استفاده کنند.

وی گفت: با شیوه کنونی تعاونی‌ها نمی‌توانند در ایجاد شغل نقش آفرینی کنند، تولید کنندگان باید در کنار مصرف کنندگان قرار بگیرند.

رستمی افزود: برای حمایت از تعاونی‌ها تسهیلات از صفر تا هشت درصد پرداخت می‌شود.

در پایان از سوی اداره تعاون کار و اموراجتماعی خراسان تعاونی‌های برتر معرفی و لوح سپاس و تندیس به انان تقدیم شد.

انتهای پیام//س. ج

 

 تجلیل از تعاونی های برتر تربت جام

 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.