کمبود سرمایه و بازاریابی و فروش،مهمترین معضل بخش تعاون در تربت حیدریه

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت حیدریه با بیان اینکه ۶۰ درصد تعاونی‌های این شهرستان غیر فعال است، کمبود سرمایه و بازاریابی و فروش را مهمترین معضل از نگاه بخش تعاون دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛علی اکبر اسماعیل پناه رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت حیدریه گفت: مجموع تعاونی های ثبت شده در تربت حیدریه ۷۴۳ تعاونی با ۲۷۱ هزار و ۹۰۴ نفر عضو و اشتغالزایی چهار هزار و ۶۹۸ نفر و سرمایه اسمی ۱۱۸٫۷۲۴ میلیون ریال است.

 

وی افزود: تعداد تعاونی های فعال این شهرستان ۳۰۸ تعاونی با اشتغالزایی ۲۵۷ هزار و ۵۱۲ نفر عضو و اشتغالزایی ۲ هزار و ۴۳۱ نفر و سرمایه اسمی ۹۹٫۱۷۷ میلیون ریال می باشد.

 

اسماعیل پناه مجموع تعاونی بانوان در شهرستان تربت حیدریه را ۲۰ تعاونی با ۱۵۷ عضو و اشتغالزایی ۱۳۴ و سرمایه اسمی ۲۲ میلیون ریال عنوان کرد.

 

وی به نوع فعالیت تعاونی های تربت حیدریه اشاره کرد و گفت: بر حسب نوع فعالیت شرکتهای تعاونی ۴۷٫۵ درصد در بخش تولید، ۴۰ درصد در بخش خدمات و ۱۲٫۵ درصد در بخش توزیعی فعال و مشغول به کار می باشند.

 

اسماعیل پناه افزود: از این میزان تعاونی ۱۲ درصد در بخش کشاورزی، ۱۳ درصد در کشاورزی و همچنین ۷ درصد در بخش صنایع دستی و مشاغل خانگی فعال هستند.

 

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت حیدریه با بیان اینکه ۶۰ درصد تعاونی های این شهرستان غیر فعال است، از اتمام فعالیت های تعاونی مسکن، تغییر شغل، مهاجرت و ضعف فرهنگ کار گروهی، بعنوان مهمترین دلایل رکود تعاونی های یاد کرد.

 

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت حیدریه، کمبود سرمایه و بازاریابی و فروش را مهمترین معضل از نگاه بخش تعاون یاد کرد.

 

انتهای پیام// د.ش

 

 ۶۰درصد تعاونی های تربت حیدریه غیر فعال است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.