برگزاری مسابقات قرآن فرصتی برای ترویج و اشاعه فعالیت های قرآنی است

داور کشوری در رشته حفظ کل قرآن کریم گفت: برگزاری جشنواره‌های قرآنی و ایجاد رشته‌های متنوع و جذاب، سلایق مردم را به سمت و سوی مسابقات قرآن سوق می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛محمد مهدی بحرالعلوم، داور کشوری در رشته حفظ کل که سابقه حضور در پنج دوره از مسابقات قرآن کریم را دارد در حاشیه چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اظهار داشت: متاسفانه در جامعه کنونی در بسیاری از موضوعات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مرتبط با قرآن کریم که نقش بسیار ارزشمندی در زندگی روزمره انسان‌ها دارد، بهره‌ای نجسته ایم.
وی ادامه داد: دلیل عمده این موضوع این است که افراد راهکار‌ها و روش‌های زندگی را از متون دینی استخراج نکرده و اهتمامی برای این کار ندارند.
این مسئول تصریح کرد: در ساختار جامعه، نظام اقتصادی اسلامی، روانشناسی اسلامی، سلامت اسلامی تعریف شده، ولی به آن عمل نمی‌شود لذا به یک تغییر نگرش نیاز است.
بحرالعلوم در خصوص اهمیت و نقش موقوفات قرآنی گفت: فرهنگ وقف در کشور ایران برای اهل بیت عصمت و طهارت بالاخص حضرت سیدالشهدا (ع) از سالیان دور تاکنون متداول بوده است.
وی افزود: اوقاف و امور خیریه موظف است با استفاده از دستورالعمل‌ها و بخشنامه ها، موضوع فرهنگی وقف قرآنی را در بین آحاد مردم جامعه به طور کامل نهادینه کند تا مردم به تدریج این مهم را مورد توجه قرار دهند.
بحرالعلوم استمرار برگزاری این مسابقات را فرصتی برای ترویج و اشاعه فعالیت‌های قرآنی و جذب حداکثری مخاطبان دانست و گفت: دستگاه‌های ذی ربط می‌توانند از طریق برگزاری جشنواره‌های قرآنی و ایجاد رشته‌های متنوع و جذاب، سلایق مردم را به سمت و سوی مسابقات قرآن سوق دهند.

انتهای پیام/م

وقف قرآنی  در بین آحاد  جامعه به طور کامل نهادینه شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.