حضور سردار صفایی جانباز ۷۰ درصد در سالن برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم

سردار صفایی، جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس در سالن برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ارومیه حضور یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛سردار صفایی، جانباز ۷۰درصد در سالن برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ارومیه حضور یافت و از نزدیک رقابت های این دوره از مسابقات را دنبال کرد.
غلامحسین صفایی از جانبازان دوران دفاع مقدس که از ناحیه گردن قطع نخاع شده است. وی در تاریخ ۱۷ بهمن ۱۳۶۰ در جبهه چزابه تمام اعضا و جوارح خود را تقدیم محضر حضرت دوست کرد و از ‏زمان مجروحیت تاکنون تمام زندگی‏‌اش را با یاری دیگران انجام می‏‌دهد و در این ایام بیشترین زحمات زندگی‌اش بر عهده همسرش بوده؛ به نوعی همسرش برایش هم دست بوده و هم پا، و به قول خودش همسرش تمام زندگیش است.
وی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال ۱۳۶۰ برای نخستین بار به جبهه اعزام شدم و در "عملیات طریق‌القدس" در "تپه‌های الله‌اکبر" شهر "بستان" مسئول خط بودم. در ابتدای شب که وارد خط شدیم و خط مقدم دشمن را تصرف کردیم، تیر به پایم اصابت کرد و مجروح شدم و از نیروها عقب ماندم.
من تنها ماندم برای اینکه حرکت کنم تا حدودی جلوی خونریزی پایم را گرفتم و با همین مجروحیت عملیات را ادامه دادم. آخر عملیات با یکی از دوستانم رفتیم و به جایی رسیدیم که عراقی‌ها سنگرهای محکمی ساخته بودند و از داخل آن سنگرها به نیروهای ما تیراندازی می‌کردند.
من و دوستم هر کدام از یک طرف به سمت سنگر عراقی‌ها حمله و آن را تسخیر کردیم نیروهای دشمن تسلیم شدند در همان نزدیکی دیدم دوستم روی زمین افتاده است او را برگرداندم و دیدم که شهید شده است، بوسیدمش و چفیه‌ام را بر رویش انداختم و با او خداحافظی کردم.
روز ۱۷ بهمن‌ماه سال ۶۰ بود نیروهای بعث عراقی به «چزابه» حمله کردند ساعت حدود ۱۱ بود که چند گلوله پی در پی از ناحیه چپ گردنم رد شد و من از بالای سنگر پایین افتادم و قطع نخاع شدم.
گفتنی است چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از 11 شهریور ماه در شهر ارومیه آغاز شده و تا 26 شهریور ماه ادامه می یابد.
انتهای پیام/م

حضور جانباز سردار صفایی در سالن برگزاری چهلمین دوره مسابقات

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
با سلام خداوند اجر و سلامتی بدهد بحق پیامبر واهلبیت علیهم السلام