در سالروز تأسیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)؛

اهم فعالیت‌های موسسه نشر آثار امام خمینی(ره) تبیین شد/ برگزاری جشنواره شعر «یاد یادگار» در پایان شهریور

یکی از فعالیت‌های موسسه تنظیم آثار امام خمینی(ره) برگزاری جشنواره فیلم روح‌الله با هدف جریان‌سازی اندیشه امام بوده است.

اهم فعالیت‌های موسسه تنظیم آثار امام خمینی(ره) تبیین شد/به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس موسسه تنظیم و حفظ آثار امام خمینی(ره) در این موسسه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی گمساری، معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات موسسه تنظیم، حفظ و نشر آثار حضرت امام خمینی و علی داستانی، معاون پژوهشی موسسه برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین علی گمساری، معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات موسسه تنظیم، حفظ و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) با اشاره به افزایش حجم کارهای موسسه پس از ارتحال امام خمینی(ره) گفت: امروز منظورمان ترویج و احیای نام حضرت امام خمینی(ره) است. تنها مرجع رسمی شناسایی فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) این موسسه است. اگر امروز حتی شاهد یک تحریف لفظی در حوزه اندیشه امام نیستیم، محصول فعالیت‌های موسسه ماست. اکنون صحیفه امام خمینی (ره) چاپ شده است و همزمان پرتال امام خمینی (ره) و سایت‌های خارجی به زبان انگلیسی، فرانسه، عربی و اردو توسط موسسه راه‌اندازی شده است.

وی افزود: شوراهای هنری متعددی از جمله شورای شعر، موسیقی، سینمایی، هنرهای تجسمی و شوراهای دیگر داریم که با زبان هنر به احیای اندیشه امام خمینی(ره) می‌پردازند. 31 شهریور ماه دهمین جشنواره شعر «یاد یادگار» را در سالن کتابخانه ملی برگزار می‌کنیم. بیش از 3 هزار شعر به منظور شرکت در این جشنواره به دبیرخانه رسیده است.

معاون فرهنگی هنری موسسه نشر آثار امام خمینی(ره) بیان کرد: جشنواره فیلم روح الله در حوزه سینمایی با هدف تولید آثار سینمایی و جریان‌سازی مرتبط با اندیشه امام برگزار می‌شود. جشنواره دوم را خرداد ماه سال آینده برگزار می‌کنیم. امسال پس از چند سال هفت رمان را به بازار نشر عرضه خواهیم کرد. این کتاب‌ها با موضوع امام خمینی و انقلاب اسلامی نوشته شده است. برخی از این کارها می‌تواند اتفاق مبارکی در این حوزه باشد. سال گذشته آلبوم شکوه را با صدای محمد اصفهانی منتشر کردیم. سمفونی روح‌الله را در کشور اوکراین ضبط کردیم و در تالار وحدت به مناسبت سالگرد ارتحال امام اجرا کردیم.

 معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات موسسه تنظیم، حفظ و نشر آثار حضرت امام خمینی با اشاره به ارسال آثار امام خمینی(ره) به کتابخانه‌ها بیان کرد: در نمایشگاه‌های کتاب، قرآن و دیجیتال حضور منظم داریم. بعضی از اماکن منتسب به حضرت امام از جمله خانه پدری ایشان در خمین احیا شد. در کنار این خانه یک مجتمع فرهنگی ایجاد شد. امسال طرح جدیدی را طراحی کردیم تا از منزل حضرت امام به طور منفعل بازدید نکنند. در کنار بیت ایشان در قم مجتمع فرهنگی هنری در حال احداث است. منزل حضرت امام خمینی در نجف بازسازی شد. تملک این خانه توسط موسسه تنظیم، حفظ و نشر آثار حضرت امام خمینی طول کشید. در جوار بیت حضرت امام خمینی(ره)، مدرسه علمیه امام خمینی را ساختیم. در سال تحصیلی جدید حوزه نجف به بهره‌برداری می‌رسد. در مجموعه جماران هم نمایشگاه عکس داریم. یک موزه با 25 هزار ‌مترمربع زیر بنا در جوار حرم امام خمینی(ره) احداث کردیم.

 وی ادامه داد: امسال یا اوایل سال آینده اولین همایش جایزه ادبی امام خمینی را برگزار می‌کنیم. مجله دوست خردسال و کودک و نوجوان موسسه به طور منظم منتشر می‌شود.

 در ادامه مراسم، علی داستانی معاون پژوهشی موسسه تنظیم، حفظ و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) با اشاره به دو ویژگی اندیشه حضرت امام خمینی(ره) گفت: حضرت امام خمینی از همان آغاز تا پایان کارش را با نام خدا پیش برد. ویژگی دوم اندیشه وی باور داشتن به مردم بود. موسسه تنظیم، حفظ و نشر آثار حضرت امام خمینی، یک مجموعه دو جلدی در حوزه پرسش و پاسخ را چاپ کرده است. هچنین پرتال پرسش و پاسخ در زمینه اندیشه امام خمینی(ره) باز است.  از زمان آغاز به کار این موسسه بیش از 40 همایش برگزار شد. در مجموع این همایش‌ها، مجموعه 400 جلدی در حوزه اندیشه امام خمینی(ره) منتشر کردیم. نشست‌های تخصصی ماهانه در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی در این موسسه برگزار می‌شود. مجموعه 50 جلدی آثار موضوعی تحت عنوان تبیان و نرم‌افزار مجموعه 22 جلدی صحیفه امام خمینی(ره) تهیه شده است.

وی افزود: دوره 22 جلدی اسناد امام خمینی به نام در آینه اسناد به روایت ساواک، مجموعه 17 جلدی اسناد یاران امام خمینی به روایت ساواک و دوره 50 جلدی موسیقی امام خمینی توسط موسسه تنظیم، حفظ و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) منتشر شد. این موسسه 6500 ساعت خاطره از یاران امام خمینی، مبارزان و شخصیت‌های آن دوره ضبط کرد. تطبیق تمام مطالب و مواردی که آحاد مردم درباره امام خمینی(ره) تهیه و چاپ می‌کنند با نسخه اصلی بر عهده این موسسه است که بیش از 2500 مجوز در این خصوص صادر کردیم. تدوین دانشنامه حضرت امام خمینی از سال 79 شروع شده است. تاکنون 1800 مدخل درباره تاریخ، حوادث، فقه و اصول، فلسفه و کلام و شخصیت‌ها انجام شده و به اتمام رسیده است.

داستانی ادامه داد: برگزاری کلاس‌های آموزش مجازی در زمینه اندیشه سیاسی، اجتماعی و وصیت‌نامه حضرت امام خمینی از فعالیت‌های دیگر موسسه تنظیم، حفظ و نشر آثار حضرت امام خمینی است. تنها بیش از 5 هزار نفر را در اصفهان برای این دوره‌ها ثبت‌نام کردیم. این کلاس‌ها را در حوزه‌های مختلف از آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها برگزار می‌کنیم. دفتری را تحت عنوان رصد در موسسه ایجاد کردیم. این دفتر، رسانه‌های مختلف را به منظور پیشگیری از تحریف اندیشه‌های امام خمینی تحت نظر دارد. در صورتی که هر تحریفی در اندیشه امام خمینی(ره) ایجاد شود، با مرکز صدور مطلب، مذاکره می‌کنیم و آنها نیز غالبا با موسسه همکاری و مطالبشان را اصلاح می‌کنند و اگر حالت عناد داشته باشند، موسسه اطلاعیه و بیانیه صادر و یا از طریق مجاری قانونی پیگیری می‌کند.

وی در پایان درباره کتاب خاطرات آیت‌الله یزدی بیان کرد: کتاب خاطرات آیت‌الله یزدی را مانند کتاب‌های دیگر در زمینه امام خمینی(ره) با اصل اسناد تطبیق دادیم، 15 مورد اختلاف با اصل اسناد داشت که این موارد را به ناشر کتاب اطلاع دادیم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی صالحی
۲۱:۴۱ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
خیلی خوب
آخرین اخبار