نگرانی هزاران مهاجر هندی از لغو برنامه مهاجرتی داکا

هزاران نفر از مهاجران هندی از اجرا شدن فرمان ترامپ مبنی بر اخراج مهاجران جنوب آسیا از آمریکا، هراس دارند.

نگرانی هزاران مهاجر هندی از لغو برنامه مهاجرتی داکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت مومبایی میرور، هزاران نفر از مهاجران هندی که از کودکی به طور غیرقانونی در آمریکا زندگی می‌کنند از اجرای فرمان لغو برنامه داکا توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هراس دارند.

شمار افرادی که در زمان کودکی به طور غیرقانونی از هند وارد آمریکا شده‌اند در حدود ۲۰ هزار نفر تخمین زده می شود، این در حالی است که طبق فرمان باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا این افراد مورد عفو قرار گرفته بودند.

گفتنی است ترامپ شب گذشته برنامه داکا که در دولت اوباما برای جلوگیری از اخراج مهاجرانی که در کودکی به آمریکا آمده بودند تصویب شده بود را لغو و به کنگره ۶ ماه فرصت داد درمورد سرنوشت حدود ۸۰۰ هزار مهاجرِ مشمول این قانون تصمیم‌گیری کند.

طبق این برنامه، مهاجرانی که بدون هیچ اختیاری همراه با والدین خود به طور غیرقانونی وارد آمریکا شده‌اند می‌توانند به صورت قانونی در آمریکا تحصیل و کار کنند. اما اکنون این افراد در معرض اخراج از کشور قرار گرفته‌اند.

 هرچند ترامپ به کنگره ۶ ماه فرصت داده  تا یک جایگزین قانونی برای این مسئله پیدا کند، اما تصمیم شب گذشته او که از سوی اوباما، "سیاسی" و "بی‌رحمانه" خوانده شده، نگرانی‌های بسیاری را درمیان مهاجران ایجاد کرده‌است.

انتهای پیام/

لغو قانون داکا هزاران مهاجر هندی را در معرض اخراج از آمریکا قرار داده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار