معاون فرماندار چادگان تأکید کرد

لزوم توجه به ظرفیت‌های کشاورزی، گردشگری و گیاهان داروئی برای حل مشکل اشتغال در چادگان

معاون فرماندار چادگان گفت: با توجه به اینکه این شهرستان یکی از مناطق گردشگری استان اصفهان است می‌طلبد کارشناسان میراث فرهنگی نیز در این راستا برنامه‌ریزی کرده و طرح‌هایی ارائه کنند که با اجرای این طرح‌ها حضور گردشگران ایرانی و خارجی بیشتر شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کوروش موگوئی  امروز در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان چادگان با تأکید بر لزوم توجه ویژه به بحث اشتغال و رفع مشکل بیکاری به عنوان اصلی‌ترین معضل شهرستان، اظهار داشت: اولویت اصلی ما در شهرستان چادگان حل مشکل اشتغال است و اگر بتوانیم مشکلات اشتغال را حل کنیم قطعاً سایر مشکلات شهرستان نیز خود به خود حل خواهد شد.

وی افزود: در باب اقتصاد مقاومتی، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان در راستای کشاورزی، دامداری، گردشگری و گیاهان داروئی باید برنامه‌ریزی شود تا اشتغال جوانان در روستاها فراهم شود.

معاون فرماندار چادگان به نظارت بیشتر بر اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی در شهرستان اشاره و عنوان کرد : نظارت بر اعطای تسهیلات اعطایی در بحث اشتغال‌زایی هم باعث جلوگیری از موازی کاری در بحث اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی می‌شود و هم می‌تواند در کاهش نرخ بیکاری شهرستان بسیار مؤثر باشد.

موگوئی به توسعه اشتغال در روستاهای شهرستان چادگان اشاره کرد و گفت: توسعه اشتغال در روستاها یکی از مهم‌ترین راه‌حل‌های رفع مشکل اشتغال در روستاهای بخش چنار‌رود و مرکزی شهرستان است که باید با همکاری شورا و دهیاران از همه امکانات در روستاها جهت توسعه اشتغال روستایی و رفع معضل بیکاری استفاده کرد.

وی عنوان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای که تلفیقی از علم، فن و هنر است نقش بسیار مهمی در تأمین نیروی انسانی کارآمد ایفا می‌کند تا با اطلاعات کامل و آموزش‌ها بتوانند در ایجاد اشتغال نقش مؤثری داشته باشند.

معاون فرماندار چادگان بخش کشاورزی را یکی دیگر از موارد لازم جهت توسعه اقتصادی شهرستان چادگان اعلام کرد و گفت: انتظار داریم کارشناسان ادارات شهرستان در راستای کشاورزی برنامه‌ریزی کرده و طرح‌هایی را ارائه کنند که در شهرستان اجرا و  با اجرای این طرح‌ها اشتغال فراهم شود.

موگوئی در ادامه به بحث گردشگری در شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان چادگان یکی از مناطق گردشگری استان اصفهان است می‌طلبد کارشناسان میراث فرهنگی نیز در این راستا برنامه‌ریزی کرده و طرح‌هایی ارائه کنند که با اجرای این طرح‌ها حضور گردشگران ایرانی و خارجی بیشتر شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.