رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد:

تهیه طرح مطالعاتی هدایت آب‌های سطحی شهر خرم‌آباد

رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: طرح مطالعاتی مهار آب‌های سطحی شهرک‌های مسکونی خرم‌آباد از جمله گلدشت و پارسیلون تهیه شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ اردشیر دریکوند ظهر امروز در بررسی اقدامات لازم برای مواجهه با شرایط اضطراری شهر خرم‌آباد که در استانداری لرستان برگزار شد گفت: هر چه در راستای کار‌های زیرساختی و مقابله با حوادثی که رخ می‌دهد اقدام شود سرمایه‌گذاری برای شهر محسوب می‌شود و با توجه به اتفاقات و تجربیات تلخی که در سنوات گذشته در شهر خرم‌آباد به وجود آمده نیاز به همت جمعی دارد تا مشکلات شهر حل شود.

وی افزود: برطرف کردن مشکلات شهر، ایمن‌سازی و هدایت آب‌های سطحی در توان یک مجموعه نیست و با توجه به بررسی و کار‌های کارشناسی که صورت گرفته مهار آب‌های سطحی شهر نیازمند ۵۰۰ میلیارد است که در توان شهرداری و دستگاه‌های دولتی نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: حادثه سال گذشته علاوه بر جان باختن یک نفر، حیثیت استان را زیر سؤال برد بنابراین برای جلوگیری از این‌گونه حوادث نیاز به جبهه‌گیری نیست بلکه باید به عنوان اولویت مد نظر مجموعه مدیریت شهری و شهرداری باشد.

وی افزود: برطرف کردن مشکلات شهر باید اولویت مجموعه مدیران شهرداری، شرکت برق، گاز، شرکت آب و دیگر دستگاه‌ها باشد و باید برنامه‌ریزی‌هایی انجام شود تا نیرو‌های حمایتی مانند ارتش و سپاه در مواقع حوادث پای‌کار بیایند.

دریکوند در ادامه گفت: اقداماتی از قبیل: لایروبی و مهار آب‌های سطحی، پل‌های موقت و زیرگذر‌ها باید مدنظر مجموعه شهرداری باشد و باید برای کلیه شهرک‌ها از جمله گلدشت و پارسیلون طرح مطالعاتی مهار آب‌های سطحی لحاظ شود.

وی افزود: برطرف کردن مشکلاتی که در زمان برخی حوادث رخ می‌دهد در توان مجموعه شهرداری نیست چراکه تجهیزات و نیروی بالقوه‌ای که در مجموعه شهرداری وجود دارد توان برطرف کردن مشکلات را ندارد.

انتهای پیام/ د 

طرح مطالعاتی مهار آب‌های سطحی شهرک‌های مسکونی خرم‌آباد تهیه شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.