اعلام وضع فوق‌العاده در ایالت فلوریدا در آستانه وقوع توفان ایرما

پس از توفان سهمگین هاروی، پیش‌بینی وقوع توفانی با 215 کیلومتر سرعت در ساعت برای منطقه کارائیب، ایالت فلوریدا را نیز در وحشت فرو برد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ مرکز ملی توفان‌های فوق استوایی (هاریکین) آمریکا ضمن پیش‌بینی وقوع توفان سطح 4 در منطقه کارائیب، وضع فوق العاده در این نواحی اعلام کرد. طبق این گزارش، سرعت باد به 215 کیلومتر در ساعت می رسد و ممکن است در دو روز آینده شدیدتر نیز شود.

طبق پیش بینی‌ها، توفان ایرما سه شنبه شب به جزایر لیوارد خواهد رسید که با بادهای شدید و باران های سیل آسا همراه است. مقامات واحدهای اورژانس آمریکا هشدار دادند ارتفاع بارش‌های باران‌ در توفان ایرما به 25 سانتی متر می‌رسد و علاوه بر رانش زمین و سیلاب، موج‌هایی به ارتفاع 7 متر پدید می‌آورد.

فرماندار ایالت فلوریدا برای آمادگی در برابر توفان ایرما که ممکن است خساراتی بیشتر از توفان هاروی در ایالت تگزاس برجای بگذارد، از هم اکنون اعلام وضع فوق العاده کرده است. این توفان با عبور از مناطق کوبا و جنوب جزیره «آندروس» در باهاماس بسیار بزرگ خواهد شد.

فرماندار پورتو ریکو، نیز با اعلام وضع فوق‌العاده، اظهار داشت مدارس در روز سه‌شنبه تعطیل خواهد بود و سرپناه‌هایی با ظرفیت پذیرش ۶۲ هزار نفر به روی مردم گشوده می‌شود.

«ریکاردو راموس»، رئیس شرکت برق پورتو ریکو، پیش‌بینی کرد آسیب هایی که توفان ایرما می‌ تواند بر زیرساخت های تامین انرژی وارد کند، احتمالا تامین برق را در برخی از مناطق آمریکا 4 تا 6 ماه با اختلال جدی مواجه خواهد کرد.

در شهرهای آنتیگوا و باربودا، انگیلا، مونتسرات، سن کیتس و نویتس، سن مارتین، سینت مارتن، سن بارتلمی، سابا و سن یوستاتیوس نیز به ساکنان اعلام هشدار شده است. اعلام هشدار به این معنی است که توفان فوق استوایی طی ۳۶ ساعت از وارد این مناطق خواهد شد.

احتمالا توفان ایرما تا ۴۸ ساعت آینده به بخش های پرجمعیت کارائیب مانند گوادلوپ، جزایر ویرجین بریتانیا و ویرجین آمریکا نیز وارد شود.

ساکنان تگزاس و لوئیزیانا در جنوب آمریکا همچنان درگیر پیامدهای مخرب توفان هاروی هستند که خسارات سنگینی را به ساکنان این مناطق وارد کرده است.

انتهای پیام/

اعلام وضع فوق‌العاده در فلوریدای آمریکا در آستانه وقوع توفان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۶
اینهمه بارش اونم تو تابستون اونم وسط بیابونای آمریکا که تا حالا تو تاریخ آمریکا سابقه نداشته مشکوکه
آخرین اخبار