حملات لفظی ترامپ علیه خبرنگاران مسری شد؛

انتقاد شدید آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا از آسوشیتدپرس به سبب نوع پوشش خبرهای توفان هاروی

آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا، از مقاله اخیر آسوشیتدپرس درباره بی‌تفاوتی واشنگتن به توفان هاروی انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو؛ یکی از گزارش‌نویسان خبرگزاری آسوشیتدپرس اخیرا مقاله‌ای درباره توفان هاروی و صدمات آن به ساکنان هیوستون نوشته بود که با اعتراض شدید آژانس حفاظت از محیط زیست دولت «دونالد ترامپ» مواجه شد.

عادت دونالد ترامپ به حملات لفظی علیه خبرنگاران در میان آژانس‌های فدرال وی نیز گسترده شده است تا جاییکه آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا در اقدامی غیرمعمول و کم‌سابقه، بیانیه‌ای تند و اعتراضی در مورد خبرنگار آسوشیتدپرس منتشر کرد. این آژانس معتقد است مقاله نوشته شده بوسیله «مایکل بیسکر» تصویری نامناسب از دولت ترامپ در مواجهه با توفان هاروی به خواننده القا می‌کند.

در بیانیه آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا آمده است: مایکل بیسکر، خبرنگار آسوشیتدپرس، روز گذشته یک داستان فوق‌العاده گمراه‌کننده درمورد بخش‌هایی از ایالت تگزاس که زیر آب رفته‌اند منتشر کرد. این گزارشگر در مقاله خود از بی‌توجهی واشنگتن نسبت به این حادثه طبیعی مطالبی نوشته و مدعی شده بود از اینکه آژانس‌های مرتبط با ماجرا نسبت به پیامدهای مخرب توفان هاروی واکنشی نشان نمی‌دهند، بسیار ناراحت است. این ادعا نه تنها نادرست و غیرواقعی است، موجب پدید آمدن نگرانی و سیاسی کردن تلاش کسانی می‌شود که در نخستین ساعات وقوع حادثه، برای کمک در محل حاضر شده بودند.

در گزارش خبرنگار آسوشیتدپرس آمده بود در جریان وقوع توفان هاروی، هفت سایت مواد شیمیایی و سمی شهر هیوستون کاملا زیر آب رفتند.
در بخش دیگری از این گزارش مستقیما به بی‌توجهی آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا اشاره شده بود که هنوز از مناطق سیل زده هیوستون بازدید نکرده است.

در بیانیه آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا علاوه بر تکذیب مطالب نوشته شده در آسوشیتدپرس، مایکل بیسکر، خبرنگاری معرفی شده است که در سوابق کاری وی اخبار و گزارش‌های غیرواقعی زیاد به چشم می‌خورد.

آسوشیتدپرس برای دفاع از خود و خبرنگارش، به بیانیه آژانس مذکور واکنش نشان داده و اعلام کرد: گزارش آسوشیتدپرس بر اساس مشاهدات میدانی نوشته شده بود. ما اطلاعات کاملی از سایت‌های زیر آب رفته و عملکرد آژانس حفاظت از محیط زیست داریم. ما مخالف تلاش‌های این آژانس برای بی‌اعتبار کردن گزارش هستیم.

انتهای پیام/

انتقاد آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا از آسوشیتدپرس 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار