درخواست بودجه ترامپ از کنگره برای بازسازی مناطق سیل‌زده آمریکا

در پی وقوع توفان هاروی، رئیس‌جمهور آمریکا با ارسال نامه‌ای به کنگره، از این نهاد درخواست کمک مالی اضطراری کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، عملیات جستجو برای یافتن قربانیان توفان سهمگین هاروی در جنوب شرق تگزاس در حالی ادامه دارد که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته از کنگره این کشور درخواست کرد مبلغ 7.85 میلیارد دلار بودجه را برای جبران خسارت های ناشی از این توفان اختصاص دهد.

درخواست کمک مالی دونالد ترامپ از کنگره در آستانه سفر رئیس جمهور آمریکا به مناطق سیل‌زده هیوستون، تگزاس و لوئیزیانا مطرح شده است. رئیس جمهور آمریکا قرار است روز شنبه (امروز) از این مناطق بازدید کند. دونالد ترامپ با ارسال نامه‌ای به کنگره درخواست کمک 7.85 میلیارد دلاری برای آغاز عملیات بازسازی اولیه مناطق آسیب دیده کرد.

توفان هاروی – یکی از وحشتناک‌ترین توفان های آمریکا – باعث آوارگی بیش از 1 میلیون نفر شده است. بیم آن وجود دارد که در این میان حدود 50 نفر کشته شده باشند. نیروهای امداد آمریکا اعلام کردند که در 48 ساعت گذشته دست‌کم 3000 نفر را از آب بیرون کشیده و نجات داده اند. گزارشها حاکی از آن است که در یک منطقه از تگزاس بیش از 150 خانه بر اثر وقوع سیل پر از آب شده بود.

شهردار تگزاس اعلام کرد: همچنان مناطقی هستند که به شدت از نظر وقوع سیل خطرناک هستند. سطح آب رودخانه «نچز» بالا آمده است و هم اکنون هم 2.1 متر بالاتر از سطح طبیعی است و تا هفته آینده در حدود همین سطح باقی خواهد ماند.

توفان هاروی علاوه بر خرابی های گسترده، روز پنجشنبه باعث وقوع آتش‌سوزی در یک کارخانه مواد شیمیایی در منطقه سیل زده هیوستون شد. این توفان همچنین باعث تعطیلی یک چهارم از ظرفیت فعالیت های پالایشگاهی آمریکا و افزایش بهای بنزین به بالاترین سطح در دو سال گذشته شده است.


انتهای پیام/

ترامپ برای رسیدگی به وضع مناطق سیل‌زده تگزاس، از کنگره درخواست بودجه اضطراری کرد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار