ارسال کمک‌های بشردوستانه مکزیک به سیل زدگان توفان هاروی در تگزاس

مکزیک کمک‌های بشردوستانه خود را برای سیل زدگان توفان هاروی در ایالت «تگزاس» آمریکا ارسال کرد.

ارسال کمک‌های بشردوستانه مکزیک به تگزاسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه «صبح دالاس» گزارش داد کمک های انسانی و غیرنقدی کشور مکزیک برای سیل زدگان توفان هاروی ارسال شده و انتظار می رود طی چند روز آینده به تگزاس برسد. بر اساس گزارش این روزنامه، کمک‌های انسانی مکزیک به همراه وسایل نقلیه زمینی، تلفن های ماهواره ای، ژنراتور و آشپزخانه های سفری اوایل روز دوشنبه یا سه شنبه وارد تگزاس می شوند.

«کارلوس سادا»، معاون وزیر امور خارجه مکزیک در امور شمال آمریکا گفت: تعداد زیادی از مردم سیل زده آمریکا با بحران مواجه هستند و ما باید به آنها کمک کنیم.

وی ادامه داد: گروه نجات، متخصصان و پزشکان در قالب تیم هایی به تگزاس اعزام شده اند و قرار است به زودی به سیل زدگان توفان هاروی کمک رسانی کنند.

هفته گذشته دولت مکزیک آمادگی خود را برای کمک به سیل زدگان توفان هاروی در تگزاس اعلام کرد. کاخ سفید درباره اینکه آیا واشنگتن پیشنهاد کمک مکزیک را پذیرفته یا نه اظهارنظر نکرد. در نهایت «گرگ ابوت»، فرماندار ایالت تگزاس در یک تماس تلفنی با وزیر خارجه مکزیک، پیشنهاد کمک این کشور را پذیرفت.

توفان هاروی با سرعت 215 کیلومتر در ساعت دو هفته پیش وارد تگزاس شد و موجب جاری شدن سیل، قطعی برق و آواره شدن ده ها هزار نفر از مردم شهرهای تگزاس شده است. دولت ترامپ هزینه بازسازی خسارات ناشی از این سیل را 180 میلیارد دلار برآورد کرده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار