معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده:

بررسی لایحه تامین امنیت زنان توسط قوه قضائیه

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: لایحه تامین امنیت زنان توسط قوه فضائیه در حال بررسی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در مراسم افتتاح سامانه الکترونیکی کنترل طلاق با اشاره به کاهش نرخ طلاق در خراسان‌رضوی گفت: یکی از اعیادی که باید جشن و سرور برگزار کنیم کاهش آلام و درد‌ها و آسیب‌های جامعه است. دین برای انسان‌ها آمده تا رنج‌های مردم را کم کند و اگر می‌خواهیم حکومت دینی داشته باشیم باید درد‌های مردم را براساس آموزه‌های دینی کم کنیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان این که رویکرد سامانه ملی کنترل طلاق علمی و تخصصی و امری فراقوه‌ای است افزود: لازمه این سامانه این است که تمامی سازمان‌ها برای کنترل و کاهش این موضوع همکاری کنند و از مشاوران قوی در محاکم بهره بگیرند. حامی این حرکت رویکرد‌های اجتماعی است که نتایج مطلوب مداخله در طلاق سبب ایجاد تغییرات تدریجی در شاخص‌ها و در نهایت تحولی جدی در جامعه می‌شود.

ابتکار ضمن اشاره به این که آمار نشان‌دهنده جهت‌گیری‌های خوبی در راستای تکالیف ماده ۱۰۱ و ۱۰۲ برنامه ششم است، گفت: باید رصد تحولات و آمار‌ها به‌صورت تخصصی و علمی انجام شود تا این پدیده موفق بتواند در سطح ملی نتایج تاثیرگذاری داشته باشد. خانواده از اهم مسائل اجتماعی و رویکرد دولت تاکید ویژه به مسئله خانواده و حل و فصل بحران‌های این نهاد مهم است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از جمله دلایل بحران‌های خانواده را ناشی از تحولات اقتصادی در جامعه دانست و افزود: باید بتوانیم الگوی موفقی بنا بر آموزه‌های دینی خود ترسیم کنیم تا هدف عالی حیات طیبه محقق شود. باید به‌منظور حل مسائل اجتماعی بسیج اجتماعی راه اندازی شود و برای استحکام خانواده از آموزش کودکان و نوجوانان آغاز کنیم. تقویت شاخه مهارت‌های زندگی می‌تواند یکی از راه حل‌ها باشد که با همکاری وزارت خانه‌هایی ازجمله وزارت آموزش و پرورش قابل انجام است.

وی افزود: تقویت توانمندی‌های فرزندان و مصونیت آن‌ها در برابر آسیب‌های اجتماعی نیازمند حرکت‌های اجتماعی است تا نسلی دارای مصونیت فرهنگی و اجتماعی باشیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه سخنان خود به ضرورت آموزش‌های پیش و حین ازدواج اشاره و گفت: باید با همکاری حوزه علمیه راهکاری را بیابیم که جوانان امروزی با حفظ عزت نفس بتوانند برای زندگی و ازدواج مسیر درستی را انتخاب کنند و در مقابل آسیب‌ها و انحرافات «نه» بگویند.

وی در مورد اورژانس اجتماعی افزود: این اورژانس‌ها بسیار مداخله مهمی دارند و در همین راستا لایحه تامین امنیت زنان توسط قوه فضائیه در حال بررسی است. نقش مردم، خیرین و سازمان‌های مردم نهاد در کنترل آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر است و باید به مردم و کودکان نحوه گفت‌و‌گو و شنیدن نظرات مخالف را آموزش دهیم.

انتهای پیام// ز.‌ی


رویکرد "سامانه ملی کنترل طلاق" علمی - تخصصی و فراقوه‌ای است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.