رئیس‌جمهور مکزیک: چیزی که علیه عزت و غرور ملی کشورمان باشد، نخواهیم پذیرفت

انریکه پنا نیتو ضمن اشاره به سیاست‌های نژادپرستانه رئیس‌جمهور آمریکا گفت مکزیک هیچ گونه شرطی را که به عزت آن آسیب برساند نخواهد پذیرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا، انریکه پنا نیتو، رئیس جمهور مکزیک، روز شنبه ضمن اشاره به سیاست‌های جدید آمریکا گفت: مکزیک هیچ گونه شرطی را که به عزت آن آسیب برساند، نخواهد پذیرفت.

او در پنجمین گفتگوی مستقیم و سراسری خود با مردم مکزیک -که اولین سخنرانی عمومی او از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، محسوب می‌شود- به روابط کشورش با آمریکا که به تازگی شاهد تنش‌هایی بوده است، اشاره کرد.

رئیس جمهور مکزیک در حضور بیش از هزار و پانصد نفر از هواداران خود که به کاخ ملی مکزیک در مکزیکوسیتی دعوت شده بودند گفت: «همانطور که قبلا بار‌ها گفته‌ام باز هم تکرار می‌کنم که ما هیچ چیزی که علیه عزت و غرور ملی کشورمان باشد را نخواهیم پذیرفت.»

ترامپ پس از چندین هفته سکوت در روز‌های اخیر باز هم خواستار احداث دیواری مرزی در مرز مکزیک و آمریکا شد. ترامپ همچنین گفت: برای آمریکا بهتر است از پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) خارج شود.

این سخنان ترامپ از سوی مقامات مکزیک به عنوان ابزاری برای فشار بر این کشور به منظور پذیرش شرایط تجاری مورد نظر آمریکا تعبیر شد.

پنانیتو تاکید کرد کشورش به همکاری با آمریکا در مورد مشکلات مشترک مانند امنیت مرز‌ها و مهاجرت ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

اظهارات رئیس‌جمهور مکزیک درباره سیاست‌های جدید آمریکا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار