بیشترین ذخایر معدنی در استان کرمان قرار دارد

رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: با توجه به اینکه رتبه اول از ذخایر معدنی کشور به استان کرمان اختصاص یافته است اما سهم این استان از GDP کشور در این بخش پایین است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،سید مهدی طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی کرمان  بعد از ظهر شنبه در نشست صمیمی استاندار کرمان با اعضای هیات نمایندگان و کادر اجرایی اتاق کرمان، از اتاق بازرگانی به عنوان موسسه غیر انتفاعی یاد کرد که هیچ گونه کمک مالی از دولت دریافت نمی کند.
وی ارائه مشاوره را یکی از وظایف اتاق بازرگانی نام برد که اکنون اتاق بازرگانی فراتر از وظیفه خود ظاهر شده است، یادآورشد: تهیه نقشه راه انرژی، مطالعات کویر، وضعیت حمل و نقل و ... از جمله اقدامات اتاق بازرگانی کرمان در جهت توسعه استان بوده است.
رئیس اتاق بازرگانی کرمان، مثلث توسعه اقتصادی کرمان را یکی از طرح های موثر و ابتکاری استاندار کرمان در جهت توسعه استان برشمرد و تصریح کرد: برای توسعه استان باید به دغدغه ها و پتانسیل ها بیش از پیش توجه کرد.
طبیب زاده بهبود فضای کسب و کار را از دیگر وظایف اتاق بازرگانی کرمان نام برد و گفت: فرایند سرمایه گذاری در ایران طولانی است که با بررسی ها یک مدلی تحت عنوان "مدل پنجره واحد سرمایه گذاری" طراحی و نرم افزاری برای این مهم در حال تهیه می باشد.
وی از تهیه مدل بانک اطلاعات اقتصادی در استان خبر داد و افزود: هر آنچه اطلاعات فعالان اقتصادی بیشتر باشد، می توان توانمندتر در عرصه های اقتصادی حضور یافت، بنابراین آموزش های لازم به فعالان اقتصادی داده شده است.
رئیس اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به کسب رتبه دوم استان کرمان در شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی، اظهارکرد: توانمندسازی و توسعه در شهرستان جیرفت از سال گذشته به عنوان معین اقتصادی این شهرستان از سوی اتاق بازرگانی کرمان به گونه ای آغاز شد که از پتانسیل خوب شهرستان جیرفت برای حضور در بازارها استفاده شود.
طبیب زاده با اشاره به فعالیت تشکل های اقتصادی فعال در استان کرمان، تصریح کرد: استان کرمان تنها استانی است که به آسیب شناسی در جهت تشکیل تشکل ها اقدام کرده و از تشکل های صادراتی، تجاری، فنی و مهندسی حمایت نموده است.
وی توسعه بازار داخلی و خارجی را یکی دیگر از اقدامات اتاق بازرگانی کرمان برشمرد و گفت: اتاق بازرگانی کرمان در استخراج، اکتشاف و فرآوری معادن به صورت علمی عمل نکرده است و با توجه به اینکه رتبه اول از ذخایر معدنی کشور به استان کرمان اختصاص یافته است اما سهم این استان از GDP کشور در این بخش پایین است.
رییس کمیسیون بانک، بیمه و امور مالیات اتاق کرمان نیز در ادامه این نشست با اشاره به مشکلات عدیده بنگاه های اقتصادی در بحث منابع، افزود: از سال گذشته 310 میلیارد تومان منابع مالی برای صادرات محصولات کشاورزی اختصاص یافته است که امید می رود این اعتبارات در سال جاری افزایش یابد.
جلیل کاربخش از معرفی نمایندگانی از اتاق بازرگانی کرمان برای هییت های حل اختلاف مالیاتی خبر داد.
رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی کرمان با تاکید بر لزوم اینکه دانشگاه ها باید دید اقتصادی پیدا کنند و در سود و زیان پروژه ها سهیم باشند، اظهار کرد: با پیگیری های کمیسیون صنعت و معدن برای نخستین بار واحدهای صنعتی استان در اداره کار استان کرمان نمایندگانی دارند.
عباس جبالبارزی با بیان برخی از مسائل و مشکلات شهرک های صنعتی از قبیل روشنایی، خواستار همکاری لازم برای برداشتن هزینه های روشنایی از دوش صنعتگران شد.
وی از انتخاب 23 مشاور در بخش صنعت و معدن برای سرمایه گذاران این بخش به صورت رایگان خبر داد و تصریح کرد: تاکنون تنها 5 نفر به این مرکز مشاوره مراجعه کرده اند.

انتهای پیام/ی

کسب رتبه دوم استان کرمان در شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار