ایمن سازی مدارسِ حاشیه ی راههای استان

مدیرکل راهداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید ۵۱ مدرسه در حاشیه راه‌های کهگیلویه وبویراحمد ایمن‌سازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  علی خوان‌پایه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت:این طرح به منظورافزایش ایمنی تردد دانش‌آموزان مدارس حاشیه جاده‌ها اجرا شد.

علی خوان‌پایه با تاکید بر اینکه طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها ادامه دارد، افزود: قرار گرفتن مدارس در کنار جاده‌ها سلامت عبور و مرور کودکان و دانش آموزان را تهدید می‌کند و به همین دلیل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در زمینه ایمن سازی مدارس، حساسیت ویژه‌ای دارد.

وی استفاده از تابلوهای هشدار دهنده برای آگاه کردن رانندگان در خصوص محل عبور دانش آموزان، محدودیت سرعت، کاهش سرعت در محورهای محدوده مدارس را ضروری عنوان کردو ادامه داد:انتخاب و بهره گیری از دانش آموزان بزرگتر به عنوان "گذربان مدرسه" نقش موثری در هدایت سایر دانش آموزان در ساعات آغاز و پایان مدرسه‌ها و کاهش تصادفات دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اضافه کرد: نصب شبرنگ، لرزاننده بر کف جاده‌ها، خط کشی سطح جاده‌ها و سرعت گیر در جاده های دارای مدرسه نیز از دیگر اقدامات برای ایمن سازی این مدارس است.

خوان‌پایه از اجرای طرح ارتقای ایمنی موتورسواران، وانت بار‌ها و عابران پیاده برای ۵۰ روستا خبر داد و گفت: اهداء تجهیزات ایمنی به رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی استان، نظارت بر مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نظارت و صدور مجوز برای ۵ شرکت امداد خودوری استان انجام شده است.

 

انتهای پیام/ش

ایمنی تردد دانش‌آموزان مدارس حاشیه جاده‌ها 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.