توافق آمریکا و کره جنوبی برای تقویت توان موشکی سئول

کره جنوبی و آمریکا موافقت کردند با ایجاد اصلاحاتی در یکی از معاهده‌های مشترک میان دو کشور، توان موشکی سئول را تقویت کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی امروز (شنبه) در بیانیه ای اعلام کرد: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، موافقت کردند که به منظور تقویت قابلیت موشک های بالستیک سئول، تغییراتی در یکی از معاهده های مشترک دو کشور ایجاد کنند.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد: رؤسای جمهور دو کشور موافقت کردند که تغییراتی در دستورالعمل های موشکی ایجاد کنند که مطلوب کره جنوبی باشد. تقویت قابلیت های دفاعی کره جنوبی برای مقابله با تهدیدهای کره شمالی یک امر ضروری محسوب می شود.

کاخ سفید هم در این خصوص اعلام کرد: دونالد ترامپ همچنین با فروش میلیاردها دلار از سخت‌افزارهای نظامی آمریکا به کره جنوبی موافقت کرده است.

کره جنوبی قصد دارد برای مقابله با اقدامات همسایه شمالی خود، توان کلاهک های موشکی اش را تقویت کند. کره شمالی و جنوبی پس از پایان جنگ در سالهای 1950 تا 1953 همچنان با یکدیگر به مقابله می پردازند؛ زیرا هیچ توافق صلحی میان دو کشور امضا نشده است.

بر اساس معاهده موشکی مشترک آمریکا و کره جنوبی، که در سال 2012 در آن اصلاحاتی صورت گرفت، برد موشک‌های کره جنوبی نهایتا می تواند به 800 کیلومتر برسد و یک کلاهک هسته ای به وزن 500 کیلوگرم داشته باشد. کره جنوبی هم اعلام کرده است که به منظور افزایش وزن کلاهک هسته ای خواستار ایجاد تغییراتی در این معاهده است.

آزمایش های موشکی اخیر کره شمالی و لفاظی های رئیس جمهور آمریکا به تشدید تنشها در شبه‌جزیره کره منجر شده است. آمریکا و کره جنوبی در واکنش به آزمایش های موشکی پیونگ یانگ، دوشنبه دو هفته پیش به مدت 10 روز یک رزمایش نظامی مشترک برگزار کردند که اینکار خشم همسایه شمالی را برانگیخت.

کره شمالی بامداد سه شنبه یک موشک بالستیک میان برد آزمایش کرد که این موشک 2 دقیقه بر فراز ژاپن حرکت کرد و در نهایت در اقیانوس آرام فرود آمد.

انتهای پیام/

 آمریکا و کره جنوبی برای تقویت توان موشکی سئول توافق کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار