آمادگی کرمان برای دفاع از الگوی اقتصاد مقاومتی استان

استاندار کرمان گفت: این آمادگی از سوی مدیریت استان وجود دارد تا در جمع صاحب نظران اقتصادی کشور از الگوی اقتصاد مقاومتی استان دفاع کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان پیش از ظهر پنجشنبه در دیدار فرمانده و معاونین قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش به مناسبت هفته دولت، ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان باهنر و رجایی، افزود: در ایام شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، منافقین و گروه های معاند خسارت های جبران ناپذیری به نظام وارد کردند.
وی یادآورشد: انحلال ارتش در آن روزها مطرح بود اما امام خمینی(ره) طی حرکتی شجاعانه از انحلال ارتش جمهوری اسلامی در اوایل انقلاب جلوگیری کرد و اگر به گذشته باز گردیم، فتوحات نیروهای ارتشی را می توان در هشت سال دفاع مقدس با همکاری نیروهای مردمی مشاهده کرد.
استاندار کرمان همگرایی بین نیروهای مسلح را در شرایط کنونی بی نظیر توصیف کرد و گفت: حضور ارتش با همه یگان‌ها از جمله نیروی هوایی، نیروی دریایی و نیروی زمینی در دوران دفاع مقدس سبب شد تا با همدلی و همراهی بیشتری به پیروزی دست یابیم.
رزم حسینی ضمن قدردانی از آمادگی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای همکاری و حمایت از توسعه اقتصادی استان، خاطرنشان کرد: باید با همدلی و وحدت تلاش کرد تا غول بیکاری را به زمین بزنیم زیرا در این عرصه دولت به تنهایی نمی تواند اقدامی انجام بدهد.
وی الگوی اقتصاد مقاومتی استان کرمان را الگوئی قابل قبول دانست و افزود: این الگو برای نخستین مرتبه به صورت پایلوت در شهرستان محروم قلعه گنج آغاز شد و موجب گردید تا این الگو در سراسر استان کرمان تعمیق یابد.
استاندار کرمان یادآورشد: روزگاری در شهرستان قلعه گنج هیچ کارخانه و واحد تولیدی وجود نداشت اما امروز بهترین و با کیفیت ترین محصولات لبنی مربوط به شهرستان قلعه گنج است که طی یک هفته گذشته وارد بازار شده است.
رزم حسینی با اشاره به اینکه ضریب اشغال هتل کپری قلعه گنج از هتل های مرکز کرمان بیشتر است، گفت: مردم قلعه گنج را که روزگاری از آنان به عنوان پا برهنه ها نام برده می شد امروز با تلاش های معین اقتصاد یک تیم ورزشی به مسابقات خارج از کشور اعزام کرد که افتخار قابل ملاحظه ای را کسب نمود.
وی بر واگذاری مدیریت توسعه استان به بخش غیردولتی تاکید کرد و افزود: الگوی اقتصاد مقاومتی استان کرمان در کشور نمونه است به گونه ای که مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفت و بر این اساس معاون اول رئیس جمهور به اتفاق جمعی از وزرا از این الگو دیدن کردند.
استاندار کرمان با تاکید براینکه الگوی اقتصاد مقاومتی در شهر پایلوت اقتصاد مقاومتی قلعه گنج موجب شد تا نرخ بیکاری این شهرستان از 28 درصد به 8 درصد کاهش یابد، یادآورشد: تاکنون 34 هزار نفر از مردم شهرستان قلعه گنج عضو صندوق های خرد توسعه روستایی شده اند که پیش بینی می شود تا پایان سال به 50 هزار نفر افزایش یابد.
رزم حسینی با اشاره به مطالبه ملی مردم مبنی بر ایجاد اشتغال و مرتفع ساختن مشکلات اقتصادی کشور، تصریح کرد: دولت های خردگرا بسیار موثر هستند که کارنامه آنها با ادب، اخلاق، تعامل سازنده با دنیا و حرکت های عاقلانه در اقتصاد قابل رصد است.
وی با تاکید براینکه دولت یازدهم در حوزه اقتصادی بسیار موفق عمل کرده است، یادآورشد: دولت یازدهم آن طور که انتظار می رود نتوانست رونق اقتصادی ایجاد کند اما مانع از تبخیر اموال مردم شد و توانست با تعامل سازنده با دنیا و مذاکرات 5+1 کشور را از بن بست نجات دهد.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه دولت دوازدهم قصد دارد در این دوره در راستای بهبود وضعیت اقتصاد کشور گام بردارد، گفت: فروش نفت در حال حاضر 1.5 میلیون بشکه در روز است و این در حالیست که پیش از برجام فروش نفت کشور تنها 700 بشکه در روز بود و پول حاصل از فروش نفت به کشور باز نمی گشت.
رزم حسینی به مسئولیت پذیری 22 موسسه و شرکت توسعه گرا در مناطق استان کرمان اشاره کرد و افزود: واگذاری مناطق اقتصادی استان به موسسات توسعه گرا نیازمند جرات و جسارت بود که این امر در استان کرمان صورت پذیرفت.
وی بر لزوم فرهنگسازی نهاد اقتصاد مقاومتی در استان تاکید کرد و یادآورشد: با شکسته شدن بروکراسی نحس اداری می توان شاهد تحولات اساسی در بخش های مختلف کشور بود که در این راستا این آمادگی از سوی مدیریت استان وجود دارد تا در جمع صاحب نظران اقتصادی کشور از الگوی اقتصاد مقاومتی استان دفاع کند.
استاندار کرمان با تاکید براینکه روش های ناصحیح مدیریتی کشور باید اصلاح شود، خاطرنشان کرد: روستاهایی در سطح کشور وجود دارند که از همه امکانات زیرساختی برخوردار می باشند اما اقتصاد خانوار آنها تقویت نشده است که با آزادسازی اقتصاد، می توان شاهد مسئولیت پذیری شرکت ها و موسسات توسعه گرا در سطح استان بود.
رزم حسینی تصریح کرد: علمای دین و ائمه جمعه باید به صحنه بیایند و مروج فرهنگ اقتصادی باشند؛ زیرا اگر به مردم بگوییم و آگاه شوند که با تلاش می‌توانند خلق ثروت کنند و در کنار کار کشاورزی بهره‌وری داشته باشند، از سطح رفاه بیش‌تری برخوردار می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه یارانه گرفتن منزلت نیست، افزود: ماهیانه 4 هزار و 800 میلیارد تومان در استان کرمان یارانه پرداخت می شود به گونه ای که از دولت نهم و دهم تاکنون بیش از 300 هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت شده است و اگر این پول وارد اقتصاد می شد، تحول عظیمی در حوزه اقتصادی کشور صورت می گرفت.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه الگوی اقتصاد مقاومتی استان کرمان می تواند صدها نفر همچون عطا احمدی پرورش دهد، یادآورشد: با اجرای این الگو در شهرستان قلعه گنج، 55 درصد از قیمت های زمین در این شهرستان افزایش یافته است و مردم منزلت پیدا کرده اند.
فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش نیز در این دیدار گفت: استان کرمان بویژه استاندار کرمان در سطح کشور طی دولت تدبیر و امید به عنوان استان برتر و استاندار نمونه معرفی شده است که خدمت کردن در کنار چنین مدیری کاردان و با تدبیر جای خوشحالی دارد.
امیر علیدوست ضمن اعلام آمادگی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای همکاری و حمایت از توسعه اقتصادی استان، افزود: برای شکوفایی استان کرمان در سطح بالاتبر از علم و تجربه استاندار کرمان بهره مند خواهیم شد.

انتهای پیام/ی

کاهش بیکاری با اجرای اقتصاد مقاومتی در قلعه گنج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار