مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان:

۶ هزار و ۴۰۹ میلیارد تومان ‌سرمایه گذاری در لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ‌امسال ‌۶ هزار و ۴۰۹ میلیارد تومان در لرستان سرمایه‌گذاری می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستانعلی آشتاب، در جلسه کمیته حمایت قضایی لرستان در رابطه با سند تولید و اشتغال لرستان گفت: این سند ظرف دو و نیم ماه از ابتدای امسال در طی یازده جلسه کارشناسی تصویب شد و از جامعیت کاملی برخوردار است و سهم دولت، بخش خصوصی و تسهیلات بانکی در آن پیش‌بینی‌شده است.

وی افزود: قرار است امسال رقمی معادل ۶ هزار و ۴۰۹ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در لرستان صورت بگیرد و درنتیجه این سرمایه‌گذاری ۲۵ هزار و ۴۷۶ فرصت شغلی در لرستان ایجاد شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به لزوم پیگیری و اجرایی شدن سند به‌صورت جد گفت: تاکنون ۱۱ جلسه کارگروه اشتغال برگزارشده که هفت جلسه آن در شهرستان‌ها بوده و به‌طور رودررو و ارتباط با کارآفرینان و فعالان اقتصادی مسائل و مشکلات آن‌ها موردبحث و بررسی قرارگرفته است.

وی روال اجرایی این سند را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با همکاری سیستم پولی و مالی استان تقریباً در طول این ۱۱ جلسه ۹۶ مصوبه که بیشتر آن‌ها در ارتباط با رفع مسائل و مشکلات مالی بنگاه‌های اقتصادی بوده، انجام‌شده است و سهم بانک‌ها در سند ۴۰۸۹ میلیارد تومان و سهم بخش دولتی ۱۱۲۲ میلیارد تومان و بخش خصوصی ۱۰۲۰ میلیارد تومان است و سهم هلدینگ‌ها که برای اولین بار در سند دیده‌شده تا به‌نوعی از ظرفیت آن‌ها برای تقویت سرمایه‌گذاری در لرستان استفاده شود که از سرمایه‌گذاری پیش‌بینی‌شده تاکنون ۱۴۷۰ میلیارد تومان تا ابتدای این ماه توسط بانک‌های عامل در کلیه زیر بخش‌های اقتصادی، صنعتی، خدماتی، کشاورزی و ۱۵ زیرگروه آن‌ها سرمایه‌گذاری انجام‌شده است.

آشتاب گفت: سهم لرستان از ۲۰ هزار میلیارد تومانی که دولت باید به سیستم پولی و بانکی تزریق کند حدود ۳.۹۶ درصد از کل اعتبار ورقمی معادل ۷۹۰ میلیارد تومان است که با راه‌اندازی سامانه کارا و ابلاغ اعتبار توسط بانک مرکزی وضعیت مالی بنگاه‌ها تقویت می‌شود.

وی در ادامه گفت: منتظر ابلاغ مبلغ یک و نیم میلیارد دلاری که برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی پیشنهادشده برای کمک به چرخه تولید استان هستیم و با پیش‌بینی‌های صورت گرفته امیدوار به تحقق این اعتبار در سطح استان هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان روند توسعه‌ای در استان طی سال‌های اخیر را روند مناسبی خواند و ابراز امیدواری کرد که با ابلاغ این اعتبارات این روند سرعت بیشتری بگیرد و بتوانند به برنامه تحقق اشتغال سند دست یابند.

انتهای پیام/د

امسال ۶ هزار و ۴۰۹میلیارد تومان در لرستان سرمایه‌گذاری می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.