لرستان؛

فعالیت بیش از ۵۴۱ تعاونی فعال بانوان در لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فعالیت بیش از ۵۴۱ تعاونی فعال بانوان در لرستان خبر داد.



آشتاب در جلسه اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: هم‌اکنون در استان بیش از ۵۴۱ تعاونی فعال بانوان داریم و بالای ۴۰۰۰ هزار از زنان مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به فعالیت زنان شده است، افزود: در همین راستا ۳۸ رسته فعالیتی تعریف شده که تن‌ها در یک کارگاه آن ۸۰ بانوی کارآفرین آموزش دیدند.

آشتاب گفت: همچنین این کارآفرینان به بنکدارانی در تهران وصل شدند و این توجه ویژه به اشتغال این قشر از جامعه را نشان می‌دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه در نمایشگاه هفته فرهنگی بانوان کارآفرین خوش درخشیده‌اند، گفت: بیشتر مشاغل در روستا‌ها توسط زنان و با همکاری آن‌ها است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر استان افزود: در همین راستا بانک اطلاعاتی از بانوان کارآفرین استان تهیه شده تا در این جشنواره از آنان تقدیر به عمل آید.

آشتاب از پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به ۲۰۰ نفر خبر داد و افزود: همچنین ۲. ۵ میلیارد تومان اعتبار برای این مهم اختصاص یافته که اگر محقق شود از اشتغال بانوان حمایت خدبی خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به مصوبه اخبر مجلس در رابطه با صنایع فرش گفت: پیرو این مصوبه برای فعالیت‌های در حوزه فرش معافیت‌های خوبی درنظر گرفته شده است که می‌تواند به بانوان فرش‌باف کمک کند

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.