ایندین اکسپرس:ایران سخت‌ترین آزمون برای سر مربی جدید کره جنوبی است

یک نشریه هندی در آستانه دیدار تیم‌های ایران و کره جنوبی در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸، این ددیدار را سخت‌ترین آزمون برای سرمربی جدید کره توصیف کرد.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،«ایندین اکسپرس» در آستانه دیدار روز پنج شنبه ایران و کره جنوبی، این مسابقه را سخت‌ترین آزمون برای شین تائه یونگ، سرمربی جدید کره جنوبی دانست.

شین تائه در ماه ژوئیه پس از شکست‌های شوکه کننده کره جنوبی برابر چین و قطر، جایگزین اشتیلیکه شد و در حالی که تیمش در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ در جای دوم گروه A قرار دارد، جای هیچ گونه اشتباهی وجود ندارد.

شین تائه یونگ برای نخستین بار روز پنج شنبه مربیگری کره جنوبی را برعهده خواهد داشت و می‌داند که ناکامی در غلبه بر ایران در مقابل ۶۰ هزار هوادار در سئول می‌تواند منجر به حذف این تیم از راه یابی به جام جهانی برای اولین بار از سال ۱۹۸۲ شود.

ایران شکست ناپذیر (با ۲۰ امتیاز) قبلا به عنوان صدرنشین گروه، حضور خود را در روسیه قطعی کرده است، در حالی که کره (۱۳ امتیازی) ازبکستان (۱۲ امتیازی) را که روز پنج شنبه با چین بازی خواهد کرد با یک امتیاز کمتر در جای سوم می‌بیند و صدای نفس‌های این تیم را پشت سر خود می‌شنود.

حتی در صورت پیروزی ازبک‌ها کره جنوبی با پیروزی بر ایران در ورزشگاه جام جهانی سئول، می‌تواند با کسب یک تساوی برابر ازبکستان در تاشکند به طور مستقیم به جام جهانی صعود کند.

با این حال، پس از چهار شکست پیاپی ۱-۰ برابر ایرانی ها، کار برای کره جنوبی سخت خواهد بود، و شین مصمم است که گام اول را تیمش  محکم بردارد.
شین در کنفرانس خبری اخیر گفت: "ما نمی‌توانیم اجازه بدهیم ایران گل اول را بزند. ما باید گل اول را بزنیم، به این ترتیب ما درباره بازی فکری آن‌ها با ما نگرانی نخواهیم داشت.

این نشریه هندی در ادامه می‌نویسد، مصدومیت‌های بازیکنان کلیدی سان هیونگ مین، ستاره تاتنهام، و کی سونگ یوون، ستاره گلزن سوانسی، قطعا اثرات منفی خود را بر تیم گذاشته، اما در کل، به نظر می‌رسد از زمان آغاز دور سوم بازی‌های انتخابی، کره از هم گسیخته و عصبی بوده است.
ایرانیان در طول سال گذشته تیم برجسته آسیا بوده اند و در هشت بازی انتخابی خود، شش برد و دو تساوی کسب کرده اند بدون این که حتی یک گل دریافت کنند و در رده بندی جهانی فیفا، در جایگاه ۲۴ جهان قرار دارند.


ایندین اکسپرس در پایان گزارش خود به جملاتی از سرمربی تیم ملی کشورمان اشاره کرده است:
کارلوس کی روش می‌گوید؛ حمایت هواداران کره‌ای از این تیم، مطمئنا روحیه تیم قدرتمند و با اعتماد به نفس ایران را تضعیف نخواهد کرد. من فکر می‌کنم این امر کمی برای ما آسان خواهد بود. ما در خانه معمولا با ۱۰۰ هزارطرفداربازی می‌کنیم، بنابراین برای ما بازی کردن برابر ۶۰ هزار نفر ساده‌تر خواهد بود.

کی روش افزود، ایران، که پس از برزیل، قهرمانی پنج دوره جام جهانی، دومین تیم صعود کننده به جام جهانی شد، به رشد و رونق رقابت در منطقه آسیا افزوده است.

سرمربی ایران گفت: "برای آسیا داشتن شش یا هشت تیم رقابتی، بسیار بهتر است. رقبا جذابیت و سرگرمی را با خود به همراه دارند و من فکر می‌کنم این چیزی است که هواداران فوتبال ،دوست دارند ببینند. "


انتهای پیام/

تحلیل نشریه هندی از دیدار ایران و کره جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار