۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار به سد میمه اختصاص یافت

معاون طرح و توسعه منابع آب ایران از تلاش برای تزریق اعتبارات بیشتر به سد میمه در بخش مرکزی دهلران خبر داد و گفت: امسال ۶۰۰ میلیارد ریال برای سرعت بخشی به اجرای سد میمه اختصاص یافته است.

۶۰۰ میلیارد ریالاعتبار به سد میمه اختصاص یافت

  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،محمدباقر شفیعی بیان کرد: روند اجرایی سد میمه بسیار مطلوب بود اما بدلیل نگرانی از وضعیت کیفی سد و نیاز به بررسی و ابهام زدایی و موظف شدن مشاور به انجام تمهیدات لازم روند عملیات اجرایی آن کند شد.

وی از رفع ابهام و تصمیم بهتر برای سد میمه خبر داد و اظهارکرد: هم اکنون بیشترین فعالیت این سد مربوط به سیستم انحراف است و فعالیت بدنه کند شده است.

معاون طرح و توسعه منابع آب ایران با اشاره به پیشرفت ۴۷ درصدی سد میمه و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبارات سال جاری این سد افزود : پیشنهاداتی به سازمان برنامه و بودجه خواهیم داد تا با رفع ابهام این سد، امکان گرفتن اعتبار بیشتر در سال جاری برای شتاب بخشی در عملیات اجرایی آن انجام شود.

شفیعی بر ضرورت مدیریت این سد و انجام شبکه های زهکشی آن همزمان با انجام سیستم انحراف تاکید کرد و ادامه داد: احداث شبکه های آبیاری و زهکشی از اهداف سد و انتقال آب گرمسیری از دور دست است و تلاش می شود تا با احداث سطوح آبیاری و زهکشی و آبی که از طریق سامانه گرمسیری در پایان سال آینده تزریق می شود بتوانیم سطوح بیشتری را زیر کشت قرار دهیم و شاهد اشتغال و تثبیت جمعیت در مرزها باشیم.

فرماندار دهلران نیز در نشست با معاون طرح و توسعه منابع آب ایران عنوان کرد: سد میمه یکی از ضرورت های منطقه است که زمینه آبیاری ۶ هزار هکتار از اراضی منطقه را فراهم و شتاب در عملیات اجرایی آن از درخواست هایی است که نیازمند نگاه ویژه است.

سید حسینعلی موسوی به نقش این سد در تحول کشاورزی منطقه و رونق تولید و اشتغال اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به پیشرفت ۴۷ درصدی این سد نیاز است با تزریق اعتبارات مورد نیاز روند آن شتاب گیرد.

وی با اشاره به ۴۷۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این سد یادآورشد: امیدواریم این مهم با توجه به مطالبات پیمانکاران و کارهای انجام شده و از طرفی از سرگیری و شتاب بخشی در عملیات اجرایی آن محقق شود.

فرماندار دهلران با اشاره به ظرفیت های این شهرستان در حوزه های مختلف و بویژه کشاورزی اضافه کرد: سالانه بیش از ۶۰ درصد محصولات کشاورزی استان در این شهرستان تولید می شود و در این راستا دولت سرمایه گذاری سنگینی در پروژه های آب و خاک و کشاورزی منطقه انجام که در صورت بهره برداری نهایی شاهد تحول چشمگیر در تولید محصولات کشاورزی این شهرستان خواهیم بود.

انتهای پیام/ د

اعتبار برای سرعت بخشیدن به اجرای سد میمه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.