167 هکتار از مساحت شهر دهلران در محدوده بافت فرسوده

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار دهلران گفت: 167 هکتار از مساحت شهر دهلران در محدوده بافت های فرسوده قرار گرفته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار دهلران در نشست ستاد بازآفرینی محدوده ها و محلات شهر دهلران اظهار کرد: احصا بافت های فرسوده از برنامه های جدی دولت تدبیر و امید است و می توان با بهره مندی از تسهیلات دولت نسبت به مقاوم سازی این نقاط اقدام کرد.


محمد غلامی با اشاره به 60 هکتار محدوده سکونت گاه­های غیر رسمی در شهر دهلران افزود: با همکاری اداره راه و شهرسازی این بافت های فرسوده شناسایی و با توجه به درخواست هر شهرستان و نیازمندی های آن تسهیلات لازم در اختیار صاحبان این واحدها برای مقاوم سای قرار می گیرد.


وی از پرداخت 300 میلیون ریال تسهیلات برای مقاوم سازی بافت های فرسوده خبر داد و تاکید کرد: مقام سازی بافت های فرسوده، ارتقای سطح خدمات، بهرمندی مردم از رفاه بیشتر، سازماندهی و توانمندسازی سکونتگاه های غیر رسمی و بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده تاریخی از جمله اهدافی است که در این طرح دنبال می شود.


غلامی بر ضرورت همکاری شهرداران و سایر دستگاه های عضو ستاد در اجرای طرح تأکید کرد و یادآور شد: نقش شهرداران و اداره راه و شهرسازی در راستای هرچه بهتر اجرایی شدن این طرح برجسته است.

وی بر ضرورت بهره مندی شهرستان از خدمات دولت تدبیر و امید در زمینه بازآفرینی محدوده ها و محلات هدف در این طرح تاکید کرد و گفت: همه دستگاه های عضو باید نهایت تلاش و برنامه ریزی خود برای استفاده از تسهیلات این طرح جهت مقاوم سازی بافت های فرسوده در شهر دهلران، موسیان، زرین آباد و میمه به عمل آورند.


رئیس اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی و دبیر این ستاد در استان ایلام نیز گفت: این ستاد در هشت شهرستان فعال شده و سهم تسهیلات هر شهرستان بر اساس اولویت در ستاد استانی تعیین می شود.


لیلا کلانتری با اشاره به اعتبارات ملی این طرح اضافه کرد: امسال 80 میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی در استان اختصاص یافته است و به تناسب نیازمندی و اولویت بین شهرستان ها توزیع می شود.


وی گفت: سهم تسهیلات هر واحد در کلان شهرها 500 میلیون ریال، در شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت 400 میلیون ریال و برای شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت 300 میلیون ریال است.

 

انتهای پیام/ح

 

پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکونی در بافت فرسوده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.