ایلام؛

35درصد شهر ایلام بافت فرسوده است

625 هکتار معادل 35 درصد از محدوده یک هزار و 850 هکتاری شهر ایلام بافت فرسوده است که در آنها وضعیت مسکن ساکنان استاندارد و مناسب نیست.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سید کمال الدین میرجعفریان  مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد :  375 هکتار شامل 20 درصد مساحت شهر ایلام بافت فرسوده و 250 هکتار نیز شامل 15 درصد مساحت شهر سکونتگاه غیررسمی است.

وی گفت : حدود 20 هزار نفر در مناطق حاشیه ایی با عنوان سکونتگاه های غیر رسمی ساکن هستند و 60 هزار واحد مسکونی این شهر نیز در بافت فرسوده قرار دارد.

میرجعفریان اظهار کرد: برای هر واحد مسکونی 400 میلیون ریال تسهیلات با نرخ بهره 21 درصد که 9 درصد آن بصورت یارانه توسط دولت برگردانده می شود، به متقاضیان پرداخت می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی تاکید کرد : برای افرادی که در ساخت منازل مسکونی خود مدیریت مصرف انرژی از طریق نصب پنجره های دوجداره و عایق بندی دیوارها را انجام دهند 2 درصد دیگر به مبلغ یارانه پرداختی دولت اضافه خواهد شد.

وی اضافه کرد : در بافت های فرسوده شرایط استاندارد وجود ندارد وساختمان ها مقاومت و ایمنی لازم را ندارند و معابر باریک جوابگوی نیازهای ترافیکی ساکنان نیست.

وی یادآور شد: در این بافت ها به علت استفاده از مصالح بومی و نبود رعایت ضوابط فنی ساخت و ساز، عمر مفید ساختمان ها بسیار کم و آسیب پذیری در مقابل حوادث غیرمترقبه زلزله، سیل و رانش زمین بسیار زیاد و ارتباطات و تردد برای ارائه خدمات در زمان بروز حادثه بسیار مشکل یا ناممکن است.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.