30 درصد از اشتغال استان کردستان مربوط به بخش کشاورزی است

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: حدود 30 درصد از اشتغال استان کردستان در بخش کشاورزی است چرا که با 20میلیون تومان می‌توان در بخش کشاورزی اشتغال ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ محمدفرید سپری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان شامگاه سه‌شنبه در مراسم افتتاح واحد تولید و پرورش قارچ خوراکی (قارچ دکمه‌ای) اکیا تک شهرستان بانه، که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، فرماندار شهرستان بانه، معاونین و مدیران بخش کشاورزی، مدیران نظامی و انتظامی  برگزار شد، گفت: از سال 92 تاکنون 462 میلیارد تومان برای 2 هزار و 388 پروژه توسط سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری شده که در سال گذشته، 406 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مازاد بر سنوات قبل انجام شده است.

وی بیان کرد: حدود 30 درصد از اشتغال استان کردستان در بخش کشاورزی است چرا که با 20میلیون تومان می‌توان در بخش کشاورزی اشتغال ایجاد کرد.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سهم کشور در بخش کشاورزی از تولید ناخالص ملی17 درصد اما استان کردستان 30 درصد است.

 سپری افزود: در حال حاضر 5 هزار هکتار باغ دیم انگور رقم ره‌شه در حال احداث است که با تاکید رئیس سازمان جهاد کشاورزی به 6 هزار هکتار افزایش یافت.

وی با تاکید در خصوص رودخانه‌های مرزی، گفت: سپری با تاکید در خصوص رودخانه‌های مرزی، گفت: با تلاش و پیگیری استاندار کردستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی  به 17 هزار هکتار افزایش یافت از این مقدار 8 هزار و 500 هکتار باغ احداث می‌شود.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: طرح جدید ارتقاء معیشت با اولویت کولبران در 3 استان مرزنشین کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی اجرا خواهد شد که از این طرح سهم کردستان پیشنهاد ۵۰ هزار هکتار ارائه شده است.

 سپری با اشاره به اینکه طرح پرورش قارچ دکمه‌ای شهرستان بانه، روستای گندمان نیز از دیگر طرح‌های موفق است، گفت: در سطح5 هزار و 975 مترمربع و 2 هزار و 60 مترمربع سطح زیرکشت این  واحد تولیدی است ودر 13 سالن با ظرفیت تولید سالیانه 400 تن اجرا شده است.

 به گفته وی، اعتبار تامین‌شده این طرح از محل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی به  مبلغ 3 میلیارد و 760 میلیون ریال و کمک‌های فنی و اعتباری بودجه 93 مبلغ 8 میلیارد و 500 میلیون ریال،  منابع داخلی بانک کشاورزی مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون ریال همچنین آورده شخصی چهار میلیارد میلیون ریال است که در مجموع امکان اشتغال 30 نفر را فراهم کرده است.

 انتهای پیام/م ح

 سرمایه‌گذاری 406 میلیارد تومان مازاد در بخش کشاورزی کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.