برگزاری جشنواره انگوردر بیجار

مدیر جهاد کشاورزی بیجار از برگزاری جشنواره انگوردر بیجار خبرداد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ محمد عباسی مدیر جهاد کشاورزی بیجار با اشاره به برگزاری جشنواره انگور در 20 شهریور ماه به میزبانی شهر حسن‌آباد یاسوکند در شهرستان بیجار، گفت: جشنواره انگورهمه ساله دراین شهربرگزارو با استقبال خوب مردم و کشاورزان روبه رو است.

وی به اهداف برگزاری جشنواره انگور و نمایشگاه عرضه محصولات کشاورزی اشاره کرد وافزود: اصلاح، احیاء و بهسازی باغات انگور، مدیریت و بهره‌وری عوامل تولید، بررسی و حل بحران آب و مدیریت آن در باغات از مهم‌ترین اهداف برگزاری این برنامه‌ها در بیجار است.

 مدیر جهاد کشاورزی بیجاربابیان اینکه جذب سرمایه‌گذاران برای ایجاد صنایع تبدیلی و همچنین بسته‌بندی یکی از اهداف مهم جشنواره انگوراست، گفت: محصولات متنوع انگور شهرستان بیجار می‌تواند به یک برند تبدیل شود.

وی با بیان اینکه شهرستان بیجار دارای یک‌هزار و 900 هکتار محصولات باغی است بیان کرد: از این میزان هکتار محصولات باغی، یک‌هزار و 300 هکتار معادل 75 درصدرا انگور در برگرفته است.

 مدیر جهاد کشاورزی بیجار با اشاره به برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات کشاورزی، هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی ظرفیت‌های شهر ستان بیجار در بخش کشاورزی، ایجاد رقابت سالم بین تولید کنندگان این بخش دانست.

این نمایشگاه از 13 شهریور به مدت 2 هفته در جهاد کشاروزی بیجار برگزار خواهد شد.

  انتهای پیام/م ح

75 درصد باغات بیجار را انگور در برگرفته است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.