با مصرف آب آشامیدنی آلوده:

مسمومیت ۱۸۰ نفر از اهالی روستا‌های اردل

۱۸۰ نفر از اهالی روستا‌های اَرجُل و آبسرده شهرستان اردل با مصرف آب آشامیدنی آلوده، مسموم شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ عبدالمجید فدایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از مسمومیت ۱۸۰ نفر از اهالی روستا‌های اَرجُل و آبسرده بخش مرکزی شهرستان اردل طی دو روز گذشته خبر داد.

وی گفت: در پی مراجعه این افراد به علت بیماری‌های گوارشی به مراکز درمانی اردل و بررسی موضوع از طریق بازرسان بهداشت محیط منطقه، مصرف آب آلوده به عنوان علت این بیماری تشخیص داده شد.

فدایی، کُلر نزدن به آب آشامیدنی و شکستگی برخی از لوله‌های آب منطقه بر اثر حفاری شرکت گاز را علت این حادثه بیان و اضافه کرد: در حال حاضر وضعیت بهداشتی آب آشامیدنی منطقه تحت کنترل ‌می‌باشد و مورد جدیدی از ابتلا به این بیماری در منطقه وجود ندارد.

به گفته وی؛ از مجموع افراد مبتلا به مسمومیت که بیشتر آنان کودکان بودند، ۱۶۰ نفر درمان سرپایی و ۲۰ نفر بستری شدند که از این تعداد نیز ۹ نفر مرخص و ۱۱ نفر دیگر همچنان بستری و تحت درمان هستند و حال عمومی آن‌ها مساعد ‌است.

اردل با ۷۰ هزار نفر جمعیت، از شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری می‌باشد که مرکز آن (شهر اردل) در فاصله ۷۵ کیلومتری جنوب غربی شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار