شهرکرد؛

استقرار ۲ کلینیک دندانپزشکی سیار در مناطق محروم

۲ واحد کلینیک دندانپزشکی سیار در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری مستقر می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ عبدالمجید فدایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت چهار محال و بختیاری از اختصاص دو کلینیک سیار دندانپزشکی در مناطق محروم این استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

وی، اعتبار مورد نیاز برای خرید و تجهیز هر یک از کلینیک‌های سیار دندانپزشکی را حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.

فدایی اضافه کرد: خدمات این کلینیک‌های سیار دندانپزشکی شامل پر کردن، جرم گیری، بروساژ، وارنیش فلوراید، درمان پالپ زنده و پالیوتومی به صورت رایگان است.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب بهداشت و سلامت دهان و دندان در استان و بویژه مناطق محروم افزود: بخشی از این وضعیت مربوط به هزینه سنگین خدمات دندانپزشکی است و ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان می‌تواند ضمن کمک به ارتقای سطح بهداشت دهان و دندان از بروز مشکلات و بیماری‌های مرتبط با آن پیشگیری نماید.

وی با اشاره به سایر فعالیت‌های انجام شده در حوزه سلامت دهان و دندان در مناطق کم‌تر برخوردار استان اضافه کرد: در ایام تعطیلات عید سعید فطر نیز تیم دندانپزشکی اعزامی از اصفهان با همکاری بسیج جامعه پزشکی استان در شهرستان اردل مستقر و به عشایر و مردم چندین روستا خدمات دندانپزشکی رایگان ارائه کرد.

فدایی، اصلی‌ترین خدمت انجام شده در سه سال گذشته را مربوط به پیشگیری از ایجاد پوسیدگی دندان برای گروه هدف دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: طی طرح تحول سلامت دهان با همکاری مسئولین آموزش و پرورش، استفاده از وارنیش فلوراید در چندین نوبت برای دانش آموزان به اجرا درآمده است.

گفتنی است: در مراسم رونمایی از ۸۰ کلینیک سیار دندانپزشکی با کمک خیرین و اعزام به مناطق محروم کشور، ۲ کلینیک سیار به استان چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت که به زودی در این مناطق مستقر خواهد شد.

انتهای پیام/خ

خدمات دندانپزشکی رایگان در مناطق محروم ارائه می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.