برپایی بیمارستان صحرایی در روستای دیمه

بیمارستان صحرایی در روستای دیمه از توابع شهرستان کوهرنگ برپا شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ در آیینی با حضور فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) و مسئولان استانی و محلی، بیمارستان صحرایی بسیج جامعه پزشکی چهارمحال و بختیاری در منطقه گردشگری روستای دیمه از توابع شهرستان کوهرنگ برپا شد.

این بیمارستان صحرایی به مدت دو روز و با حضور ۵ تیم تخصصی جراحی، داخلی، بیماری‌های عفونی، اطفال، زنان و زایمان و ۴ تیم عمومی دندانپزشکی، پزشک عمومی، داروخانه و اورژانس همراه با ۱۰ پزشک، تیم‌های مشاوره، سلامت روان، بهداشت و تغذیه و چندین پرستار و کارشناس بهداشت و پیشگیری از بیماری‌ها، به مردم این منطقه محروم خدمت رسانی می‌کند.

پیش بینی ‌می‌شود ۳۰ هزار نفر از جمعیت عشایری و ساکن در این منطقه از خدمات رایگان این بیمارستان بهره‌مند شوند.

گفتنی است: شهرستان کوهرنگ از نیمه اول اردیبهشت تا نیمه دوم شهریورماه هر سال میزبان حدود ۱۵ هزار نفر عشایر از استان‌های هم جوار به ویژه استان خوزستان می‌باشد.

هم اکنون ۵۱ خانه بهداشت، ۹ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۲ مرکز تسهیلات زایمانی و ۴ پایگاه اورژانس بین جاده‌ای در سطح شهرستان کوهرنگ فعال است.

روستای دیمه در فاصله حدود ۱۰ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ و ۱۰۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/ن

بیمارستان صحرایی در روستای دیمه برپا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.