ضرورت ارتقای جایگاه داروسازان بیمارستانی دربیمارستان‌ها

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران گفت: داروخانه‌های موجود در بیمارستان‌ها با ورود داروساز‌های بیمارستانی از نظر کمی و کیفی ارتقا پیدا کرده و بیماران از خدمات مناسب تری بهره‌مند خواهند شد.

 ضرورت ارتقای جایگاه داروسازان بیمارستانی دربیمارستان‌هاآرش محبوبی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه فارغ التحصیلان داروسازی در قسمت‌های مختلفی از نظام سلامت می‌توانند مشغول به کار شوند؛ اظهار کرد: اکنون شرایط به گونه‌ای است که قسمت عمده فارغ التحصیلان در بخش داروخانه‌های سرپایی و شهری مشغول به کار می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه نقش داروسازان بیمارستانی در جامعه پزشکی باید پررنگ شود افزود: گسترش بازار داروسازی سبب ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای فارغ التحصیلان داروسازی با توجه به روند روبه رشد جمعیت می‌شود که اگر وضع به همین صورت پیش رود در آینده دچار مشکلاتی اساسی خواهیم شد.

به گفته عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران با گسترش بازاری که از طریق افزایش مارژین دارویی، سود دارو‌ها را افزایش داد؛ می‌توانیم واقعی سازی قیمت دارو و افزایش کیفیت خدمات دارویی، سپس گسترش صنعت دارویی و فرصت‌های جدید را ایجاد کنیم.

محبوبی خدمت رسانی به مردم را سبب ایجاد فرصت‌هایی در سطح دنیا دانست و ادامه داد: داروخانه‌های موجود در بیمارستان‌های ما به عنوان یک فرصت محسوب می‌شوند، که با ورود داروساز‌های بیمارستانی به بیمارستان‌ها از نظر کمی و کیفی ارتقا پیدا کرده و بیماران در بیمارستان‌ها از خدمات مناسب‌تر با سطح کیفی بالاتری بهره‌مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه پایین بودن مارژین دارو به خاطر متناسب نبودن قیمت دارو و روند تولید و کیفیت است، تصریح کرد: متناسب نبودن قیمت دارو سبب شده در سرانه مصرف خیلی از دارو‌ها با استاندارد‌های دنیا فاصله زیادی داشته باشیم که بیشتر در حوزه مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک‌ها و فرآورده‌های تزریقی است.

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران قیمت پایین دارو و دسترسی آسان و خارج از شبکه آن را باعث بروز مشکلاتی عنوان کرد و گفت:  واقعی سازی قیمت کمک بزرگی به بحث اشتغال داروسازان و بالارفتن کیفیت و ارائه سرویس بهتر به مردم می‌کند.

انتهای پیام/

 جایگاه داروسازان بیمارستانی دربیمارستان‌ها باید ارتقا پیدا کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار