با حضور معاون فناوری رییس جمهور انجام شد

بهره برداری تصفیه خانه آبرسانی در بابل

تصفیه خانه آبرسانی به شهر‌های گروه الف در بخش بابلکنار بابل با هزینه ۵۰۰ میلیارد ریال بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، تصفیه خانه آبرسانی به شهر‌های گروه الف مازندران امروز سه شنبه ۷ مرداد با حضور سورنا ستاری معاون فناوری رییس جمهور و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در بخش بابلکنار از توابع شهرستان بابل به بهره برداری رسید.

سورنا ستاری معاون علمی فناوری رئیس جمهور در مراسم بهره برداری تصفیه خانه آبرسانی در بابل گفت: دانش موجب برطرف شدن مشکلات مازندران می‌شود و هر مقدار که دانش بومی در منطقه تقویت شود موجب پیشرفت است.

وی افزود: کشاورزی بهتر است که دانش در آن نفوذ پیدا کرده باشد و ظرفیت‌های بسیاری در جوانانی وجود دارد که عضو شرکت‌ های دانش بنیان هستند.

معاون علمی فناوری رئیس جمهور گفت: اگر اعضای شرکت‌ های دانش بنیان این فرصت را داشته باشند که بر روی مشکلات استان خود متمرکز شوند بسیار موثر است و این امر نیاز به حمایت دارد.

ستاری با بیان اینکه هدف اصلی باید در زمینه رفع مشکلات استان باشد، افزود: مسائل کشاورزی، صنعت و محیط زیست از جمله مشکلات  مازندران است که نیاز به ورود علمی جوانان دارد.

ابراهیم یخکشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران در حاشیه مراسم بهره برداری این تصفیه خانه گفت: برای طرح تصفیه خانه موقت و بهره برداری از ۱۵ کیلومتر خط لوله مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: با بهره برداری این طرح ۳۰۰ لیتر در ثانیه آب وارد شبکه شد که برای شهر‌های بابل و بابلسر است.

یخکشی گفت: تصفیه خانه اصلی طرح آبرسانی به شهر‌های گروه الف. ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده و برای تکمیل نهایی آن به ۵۰۰ میلیارد دیگر مورد نیاز است که تمام تلاشمان براین است که در سال ۹۷ این طرح به اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ ای مازندران افزود: در مجموع طرح آبرسانی به شهر‌های گروه الف. از سد صالحی مازندرانی تا فریدونکنار تاکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای این طرح هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه شده وبرای تکمیل و بهره برداری کامل این طرح ۹۰۰ میلیارد ریال دیگر مورد نیاز است که تمام تلاش مان براین است که در سال ۹۷ این طرح به اتمام برسد.

وی گفت: خط انتقال طرح آبرسانی به شهر‌های گروه الف. ۲۰ کیلومتر دیگر مانده است که امیدواریم با تامین اعتبار هر چه زودتر این طرح به اتمام و در مرحله بهره برداری برسد.

یخکشی افزود: در حال حاضر از ۲ تصفیه خانه موقت در مسیر طرح آبرسانی به شهر‌های گروه الف بابل، بابلسر، فریدونکنار ۶۰۰ لیتر در ثانیه آب سد البرز وارد شبکه شده است.

لازم به ذکر است: شهر‌های گروه الف. مازندران در طرح آبرسانی شامل بابل، بابلسر، امیرکلا، فریدونکنار و هادی شهر است.

انتهای پیام/ م

هزینه ۵۰۰ میلیارد ریالی برای تصفیه خانه آبرسانی در بابل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.