ساری،

ایجاد بزرگترین شهرک‌های صنعتی در شرق مازندران

بزرگترین شهرک‌های صنعتی در شرق مازندران ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سید مصطفی موسوی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران در جلسه بررسی موانع تولید شهرستان گلوگاه که در محل فرمانداری برگزار شد، با اشاره به توسعه شهرک‌ها و تملک ۱۰۵۳ هکتاری زمین در شرق استان، گفت: درگذشته، شهرک‌های صنعتی بشل با ۱۹۶ هکتار و آمل با ۱۲۰ هکتار، بزرگترین شهرک‌های صنعتی استان بوده‌اند که با تملک زمین در بهشهر و گلوگاه به مساحت ۱۰۵۳ هکتار، عملاً شهرک‌های بزرگ که آماده استقرار صنایع و واحد‌های تولیدی بزرگ می‌باشند به شرق استان انتقال پیدا خواهد کرد.


وی با اشاره به آماده بودن سند مالکیت واحد‌های تولیدی ناحیه صنعتی گلوگاه، افزود: با پیگیری به‌عمل‌آمده با ثبت استان و شهرستان سند دریافت شده، واحد‌های تولیدی می‌توانند از مزایای سند در دریافت تسهیلات به‌عنوان وثیقه بانکی بهره‌مند شوند.


مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران گفت: بر اساس دستورالعمل هیئت‌وزیران، دستگاه‌های خدمات رسان باید خدمات را تا درب واحد‌های تولیدی برسانند، لذا این شرکت با توجه به منابع، پروژه‌های داخلی مخابرات شهرک را اجرایی نموده و روشنایی معابر را نیز در مدت یک ماه آینده اجرا خواهد کرد.


موسوی با اعلام این مطلب که ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان علاوه بر هزینه بالای ساخت باید شرایط لازم برای ایجاد ساخت را دارا باشد، افزود: بر اساس دستورالعمل سازمان صنایع کوچک، ایجاد تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی باید با دارا بودن سه اصل شامل ۷۰ درصد شهرک و ناحیه واگذارشده باشد، ۵۰ درصد واحد‌ها به بهره‌برداری رسیده و واحد‌های تولیدی و صنعتی حداقل ۱۰۰ مترمکعب فاضلاب داشته باشند.


وی افزود: بر اساس دستورالعمل ابلاغی، واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی توسعه‌یافته تا ۷ سال و واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی کمتر توسعه‌یافته تا ۱۳ سال از معافیت مالیاتی برخوردار می‌باشند.


فرماندار گلوگاه نیز گفت: ناحیه صنعتی گلوگاه دارای ۳۲ هکتار وسعت بوده که بخش اعظمی از زمین‌های این ناحیه صنعتی واگذارشده و با توجه به عدم ساخت‌وساز برخی از واحد‌ها و همچنین کمبود زمین صنعتی در شهرستان و ورود سرمایه‌گذاران جدید، هیچ‌گونه زمینی برای استقرار سرمایه‌گذار وجود ندارد.

 

تباکی افزود: بیشترین قشر مردم در این شهرستان، کشاورز و کارگر می‌باشند و تنها امید آن‌ها به این ناحیه صنعتی است تا علاوه بر تولید، موجبات اشتغال جوانان را فراهم کند


انتهای پیام/ع


بزرگترین شهرک‌های صنعتی در شرق مازندران ساخته می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.