وزیر راه و شهرسازی؛

هزینه‌ کشور بیشتر از درآمدش است

وزیر راه و شهرسازی گفت: کشور ما کشوری شده که هزینه‌هایش بسیار بیشتر از درآمدهاست و کنترل هزینه‌ها کار سختی است.

هزینه‌ کشور بیشتر از درآمدش است به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، عصر امروز در شورای اداری استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر با بیان اینکه این شهیدان برای رشد و تعالی کشور تلاش کردند و به شهادت رسیدند، گفت: موقعیت ایران در منطقه باثبات و بااقتدار است و در عین حفظ دوستی و برادری با تمام همسایه‌ها می‌توانیم به پیش رویم و کشور را در امنیت نگه داریم.

وی افزود: زمانی یک کشور ادعای استقلال می‌کند و می‌خواهد قاعده بازی را تغییر دهد و در برابر قدرت‌های جهان ایستادگی کند اما با مقاومت‌های بسیار زیادی مواجه می‌شود و ما این مقاومت‌ها را در داخل و خارج کشور با رگ و پوستمان تجربه کرده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: توانسته‌ایم استقلال و ثبات ایران را در جهان به اثبات برسانیم و می‌توانیم امیدوار باشیم از موضع برابر پای هر میز مذاکره‌ای برای توسعه شرکت کنیم.

وی اضافه کرد: به خوبی می‌توانیم با چین، کشورهای شرقی، اروپایی، شرق دور و آمریکای لاتین برای جذب سرمایه و مبادلات سیاسی و تجاری وارد گفت‌وگو شویم و این اتفاق بسیار بزرگی است.

آخوندی تصریح کرد: باز شدن گره‌های موجود در کشور مرهون جان‌فشانی نیروهای مسلح، شهدا، رهبر معظم انقلاب اسلامی و تدبیر دولت یازدهم است.

وی یادآور شد: در حال حاضر ما دارای قدرت انتخاب هستیم و امکان مذاکره با کشورهای مختلفی را داریم که موجب می‌شود به فناوری‌های بیشتری دست یابیم و به قیمت‌های بهتری برسیم و افق خوبی روبه‌روی ماست.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: راه بسیار سختی را در پیش داریم تا بتوانیم بر بخش ابرچالش‌های ایران از جمله بیکاری و بحث‌های توسعه‌ای و رشد اقتصادی غلبه پیدا کنیم.

 آخوندی متذکر شد: نیاز به گفت‌و‌گو در ایران داریم و اینکه به اجماع برسیم زیرا کشور ما کشوری شده که هزینه‌هایش بسیار بیشتر از درآمدها بوده و کنترل هزینه‌ها کار سختی است.

تخصیص 800 میلیارد تومان اعتبار برای را‌ه‌آهن کرمان ـ سیرجان

وزیر راه و شهرسازی گفت: استان کرمان یکی مناطق بسیار مهم است و رئیس جمهور مطالعات گسترده‌ای بر شرق و جنوب‌شرق کشور داشته است و توسعه این مناطق را برای مردم و امنیت ملی ایران تضمین‌کننده می‌داند.

آخوندی عنوان کرد: می‌توانیم پنجره‌هایی را از جنوب‌شرق به دریای عمان و خلیج فارس و افغانستان، پاکستان و شبه‌قاره هند بزنیم، این منطقه موقعیت ارزشمندی دارد که می‌تواند ما را به بخش عمده‌ای از جهان اطراف خود مرتبط کند.

وی اظهار داشت: نمی‌توانیم دور مرزهای ایران را دیوار بکشیم زیرا توسعه زمانی سرعت می‌گیرد که بتوانیم سهمی از بازار جهانی را به دست آوریم.

وزیر راه و شهرسازی ابراز داشت: نحوه شبکه اتصالات و دسترسی‌های منطقه جنوب‌شرق به پیرامون از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید شبکه ارتباطات هوایی و زمینی را با کشورهای پیرامون خود داشته باشیم.

آخوندی وجود شبکه آزادراهی و بزرگراهی در جنوب‌شرق را ضروری دانست و اضافه کرد: شبکه هوایی جنوب‌شرق هم مهم است.

وی یادآور شد: 800 میلیارد تومان اعتبار برای را‌ه‌آهن کرمان ـ سیرجان پیش‌بینی شده است که 30 درصد آن توسط دولت تأمین می‌شود و بخش خصوصی بقیه این اعتبار را تأمین می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: 356 پروژه دولتی با 565 میلیارد تومان و 170 پروژه بخش خصوصی با 294 میلیارد تومان طی هفته دولت در استان کرمان به بهره‌برداری می‌رسد و 144 پروژه جدید نیز کلنگ‌زنی می‌شود.

انتهای پیام/

حضور وزیر راه و شهرسازی در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.