وزیر راه و شهرسازی:

ترجیح منافع ملت بر منافع کارفرما نخستین گام در مسیر اخلاق مهندسی است

وزیر راه و شهرسازی گفت:ترجیح دادن منافع ملت بر منافع کارفرما نخستین گام در مسیر اخلاق مهندسی است.

ترجیح منافع ملت بر منافع کارفرما نخستین گام در مسیر اخلاق مهندسی استبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ، شامگاه چهارشنبه در بیستمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان افزود: نظام مهندسی قرار بود تا کار کیفی با طول عمر بالا و ارزش افزوده بیشتر برای مردم انجام دهد اما در زمان حاضر وقت گیرشدن جمع آوری امضاها، کار را برعکس کرده است.


وی با اشاره به اینکه اصلاح آئین نامه کنترل ساختمان منتقدان زیادی دارد، اضافه کرد: مهندسی با بحران اخلاق روبرو است و ما از مهندسان می خواهیم تا قانون کنترل ساختمان را اجرا کنند.


وزیر راه و شهرسازی گفت: ترجیح دادن منافع ملت بر منافع کارفرما در حقیقت نخستین گام در مسیر اخلاق مهندسی است و بر اساس نظام نامه مصوب اخلاق مهندسی، مهندسان متعهد می شوند که خلاف منافع جامعه کاری نکند و دچار تضاد منافع نشود.


آخوندی ابراز امیدواری کرد تا با کمک مجلس و مهندسان، نظام کنترل ساختمان به بهترین شکل ممکن تدوین شود و بیان کرد: اهداف راه اندازی سازمان نظام مهندسی محقق نشده است.


وی ادامه داد: بیش از 400 هزار مهندس در کشور فعالیت دارند و در حقیقت کار مهندسی نباید توسط غیر مهندس انجام شود اما این گفته به آن مفهوم نیست که سازمان نظام مهندسی برای مردم تعیین تکلیف کند.


وی اضافه کرد: برخی از مهندسان که در شرکت های بزرگ مهندسی کارهای بزرگی را انجام می دهند نیز عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان نیستند و این امر باید برچیده شود.


انتهای پیام/ع

جمع آوری 23 امضا برای یک کار ساختمانی قابل قبول نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.