ضیائی:

کنفرانس بین المللی جهانی صلیب سرخ آبان ماه برگزار می‌شود/ افتتاحیه نشست هم‌گرایی جنوب شرق و غرب آسیا

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: کنفرانس بین المللی نهضت جهانی صلیب سرخ در آبان ماه سال جاری با حضور 190 کشور برگزار می‌شود.

کنفرانس بین المللی جهانی صلیب سرخ آبان ماه برگزار می‌شود/ افتتاحیه نشست هم‌گرایی جنوب شرق و غرب آسیابه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر محسن ضیائی رئیس جمعیت هلال احمر در نشست خبری که امروز (دوشنبه) با موضوع هم‌گرایی منطقه جنوب و شرق آسیا برگزار شد، اظهار داشت: این نشست فرصت خوبی است که با مسائل جدی بین المللی روبرو شویم، این جلسه در تهران برگزار شد تا با مسائل بشر دوستانه و اتفاقاتی که قلب انسان‌ها را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، احساس هم‌گرایی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در این جلسه چالش‌هایی مانند جنگ، درگیری، مسائل پزشکی، مهاجرت و غیره مد نظر است که امیدورایم با مشارکت بین المللی این موارد برطرف شوند.

ضیائی افزود: با توجه به وسعت بسیاری که مناطق آسیا و اقیانوسیه دارند باید تخصص خود را برای حل مشکلات این مناطق گسترش دهیم، چراکه هیچ یک از ما به تنهایی نمی‌توانیم با این مشکلات روبرو شویم.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به نهضت بین المللی هلال احمر بیان کرد: ما باید رابطه انسان‌ها را با یکدیگر بالا ببریم و به کمک مردم وضعیت نهضت را بررسی کنیم، چرا که موضوعات مشترکی در جوامع بین المللی وجود دارد و در این راستا هر کشوری باید تجربیات خود را به اشتراک بگذارد.

وی با اشاره به برگزاری کنفرانس بین المللی در آبان ماه سال 96، گفت: کنفرانس بین المللی نهضت جهانی صلیب سرخ در آبان ماه سال جاری با حضور 190 کشور برگزار می‌شود.

ضیائی با اشاره به وجود چالش‌های مختلف در جهان، افزود: جهان درگیر چالش‌های مختلفی از قبیل تغییر اقلیم، بحران‌های انسانی و غیره است که در این بین آسیا یکی از پر چالش‌ترین مناطق به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: هلال احمر ایران به دلیل تجربیات بسیاری که دارد، می‌تواند در این هم افزایی‌ها به کشورهای مختلف کمک کند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به هفته دولت، گفت: در هفته دولت 23 طرح افتتاح می‌شود، به طور مثال در روز گذشته مجموعه فرهنگی سیستان و بلوچستان به عنوان تنها مجموعه سینمایی ایران با اعتبار 5 میلیارد و 700 میلیون تومان افتتاح شد.

ضیایی با اشاره به افتتاح موزه استاد صنعتی در میدان امام خمینی(ره)، گفت: یکی از موضوعات مهم جمعیت هلال احمر ارتقای فرهنگ است، بر این اساس جمعیت هلال احمر مقرر شده تا موزه استاد صنعتی را در میدان امام خمینی(ره) افتتاح کند و در آن آثار استاد صنعتی برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته می‌شود.

در ادامه مارهوور نماینده فدراسیون بین المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر، اظهار داشت: به طور کلی مقرر شده تا 6 جلسه داشته باشیم که امروز پنجمین جلسه آن برگزار شده است.

وی افزود: ما باید ببینیم مردم در جوامع با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند و صدای آن‌ها را بشنویم.

مارهوور با اشاره به سال 2020 بیان کرد: فعالیت ما در سال 2020 اهمیت زیادی دارد و باید اهداف مشترکی را در جوامع مختلف دنبال کنیم، همچنین باید در رابطه با اموری که تا به حال به آن‌ها فکر نکرده‌ایم بررسی‌های لازم را انجام دهیم.

وی افزود: کشورها باید در رابطه با اینکه مردم چه فکری دارند، با یکدیگر بحث کنند و در این راستا باید اعتماد مردم را جلب کنیم.

بالتازار معاون مدیر کل کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با اشاره به اینکه کشورها باید در مواقع اضطراری به هلال احمر کمک کنند، گفت: زمانی که مردم دنیا دچار مصیبت می‌شوند، باید بخش‌های دولتی و غیردولتی به کمک نظام‌ها بشتابند و نیازهای آن‌ها شناسایی شود.

وی در ادامه گفت:‌ ما ظرفیت پیشگویی بلایای بین‌المللی را داریم، در نتیجه باید روش‌های پاسخگویی به آن‌ها را کشف کنیم.

بالتازار با اشاره به دنبال کردن مسائل بشردوستانه بیان کرد: داوطلبان ما باید به صورت غیرسیاسی مسائل بشردوستانه را حتی فارغ از دولت‌ها دنبال کنند، بنابراین باید مذاکرات زیادی را با دولت‌ها انجام دهیم.

وی افزود: تاکید من این است که نهضت باید به اصول اولیه خود پایبند باشد و بداند که چطور باید با تنش‌ها مقابله کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار