افزایش اعتبارات عمرانی روستاهای اردبیل

اعتبارات عمرانی روستاهای استان اردبیل در چهار سال اخیر 72 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر طوبی مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل افزود: در دولت تدبیر و امید توسعه و عمران و آبادی در روستاها بیشتر مورد توجه قرار گرفت و به بیش از سه هزار نفر در روستاهای استان 283 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای اشتغالزایی پرداخت شد.

وی بیان کرد: تقویت زیرساخت ها با هدف افزایش تولید، استفاده از سرمایه انسانی روستاییان ، آموزش های کاربردی با هدف تولید ، سرمایه گذاری با هدف افزایش تولید و اشتغال ، ساماندهی انواع سرمایه ها ، تقویت و زیبا سازی کالبد روستاها ، توسعه تولیدات کشاورزی ، صنایع تبدیلی ، صنعتی ، گردشگری و خدماتی ، مدیریت مردمی و کاهش تصدی گری دولت و بهبود زندگی روستاییان با افزایش شاخص های رفاه و آسایش از جمله اهداف و اقدامات لازم برای توسعه روستایی می باشد.

مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل اجرای طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی در روستاها را یادآور شد و گفت: در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی ، توسعه اشتغال پایدار و جلوگیری از مهاجرت روستائیان، طرح کشت زعفران در 80 روستای محروم شهرستان گرمی در سطح 350 هکتار و با اشتغال زایی 340 نفر وارد فاز اجرایی شده که می تواند اقتصاد این روستاها را متحول کند.

طوبی حمایت از طرح های مشارکتی و غیرمشارکتی قابل اجرا در روستاهای استان، شناسایی و اجرای برنامه 'هر روستا یک محصول و هر خانه یک کارخانه ' ، حمایت از مشاغل صنایع دستی منحصر به هر روستا و حمایت از طرح های کارآفرینی خرد و کوچک را از جمله برنامه های توسعه ای روستایی عنوان کرد.

وی گفت: با اجرای طرح های مشارکتی می توان شاهد رشد و توسعه کارآفرینی در روستاها بود.
مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل با اشاره به افتتاح طرح های روستایی در هفته دولت افزود: در این هفته شاهد افتتاح 118 طرح روستایی از محل اعتبارات داخلی دهیاری ها به مبلغ 72 میلیارد ریال خواهیم بود.

 

انتهای پیام/ع

افزایش اعتبارات عمرانی روستاهای اردبیل


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۶
با سلا م لطفا کسی توضیح بده روستای لنج آباد مشگین شهر و۷ روشتای هم جوار آن که راه ارتباطی مشترکی دارند کی آسفالت خواهد شد؟ ما که ۱۷ ساله پیگیریم فعلا خبری نشده. شما خبر دارین؟؟!!