حکیم زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تهیه برنامه برای مربیان پیش دبستانی با هدف انس با قرآن

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: علاقه‌مندی به قرآن جزو ویژگی های مربیان پیش دبستانی باید باشد.

تهیه برنامه عمل برای مربیان پیش دبستانی با هدف انس با قرآن رضوان حکیم زاده  معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش  در گفت و گو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛در رابطه با برنامه‌های پرورشی و قرآنی درنظر گرفته شده برای دوره پیش دبستانی اظهار کرد: دوره راهنمای برنامه و عمل فعالیت‌های پرورشی دوره پیش دبستانی که توسط وزارت آموزش و پرورش و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تهیه و در آن اصول فعالیت‌های پرورشی به طور کامل ذکر شده، که انس با قرآن هدف پنجم و تقویت حس دینی و علایق مذهبی هدف هفتم این سند است.

وی ادامه داد: علاوه بر برنامه‌های درنظر گرفته شده برخورداری از سواد قرآنی، پایبندی به اصول اخلاقی و علاقه مندی به اجرای برنامه‌های انس با قرآن جزو ویژگی‌های مربیان پیش دبستانی ذکر شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: اهمیت انس با قرآن کریم به اندازه‌ای بوده که راهنمای برنامه جداگانه‌ای تحت عنوان "انس با قرآن کریم" که مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در ۱۳۸۷ را دارد همچنان راهنمای عمل ما بوده است.

حکیم زاده عنوان کرد: رویکردهای اصلی این برنامه را نیز مشخص کردیم که علاقه مندی به قرآن کریم و انس با قرآن دو هدف اساسی آن درنظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: آموزش و ارتقای فعالیت‌های قرآنی از گذشته مورد اهتمام آموزش و پرورش بوده و در آینده هم ، چنین شرایطی وجود خواهد داشت همچنین معتقد هستیم که هیچ چیز نمی‌تواند جای آموزه‌های قرآنی را بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.