فعالیت قریب به ۷۰هزار بازنشسته در مدارس غیردولتی/ کمک غیردولتی ها به کاهش چشمگیر تراکم کلاس‌های درس

مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت کارآفرینی در این مدارس گفت: مدارس غیردولتی در کاهش تراکم کلاس ها نیز تاثیر بسزایی دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن مسعودی مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش در خصوص تاثیر مدارس غیردولتی در نظام تعلیم و تربیت اظهار کرد: این مدارس در حوزه کمک به صرفه جویی در مورد سرانه دانش آموزی و اشتغال زایی تاثیر مهمی داشتند و حدود ۲۶۲هزار نفر در بخش مدارس غیردولتی شاغل هستند.

وی افزود: حدود ۶۸هزار نفر از شاغلان در مدارس غیردولتی بازنشسته بوده که در سمت های موسس، مدیر، کادر اجرایی یا معلم فعال هستند و سایر افراد علاقه مندان به فعالیت در مدارس بوده که فعالیت آنها منجر به کاهش تصدی گری دولت شده است و قریب به ۷۰درصد شاغلان در مدارس غیردولتی دارای تحصیلات دانشگاهی در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد و تعدادی هم در مقطع کارشناسی هستند.

مسعودی بیان کرد: فعالیت گروهی از نیروی کار در مدارس غیردولتی منجر به صرفه جویی ۲۰هزار میلیارد تومانی شده است چرا که دولت برای ایجاد هر شغل نیاز باید ۱۰۰میلیون تومان هزینه کند.

مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اسناد بالادستی و قانون تاسیس مدارس و مراکز غیر دولتی به توسعه و تقویت این مدارس اشاره دارد، تصریح کرد: نبود این مدارس در وضعیت تراکم کلاس‌ها موثر است به عنوان مثال در منطقه یک تهران تراکم فعلی کلاس ها ۲۸نفر است که در صورت نبود مدارس غیردولتی این عدد به ۴۵نفر می رسد یا در اصفهان ناحیه ۲ نبود مدارس غیردولتی تراکم را به ۳۹نفر افزایش می‌دهد.

وی همچنین به وضعیت بیمه شاغلان در مدارس غیردولتی اشاره داشت و بیان کرد: با توجه به ماده ۲۵قانون جدید شاغلان مدارس غیردولتی در صورت تمایل و متناسب با ساعات فعالیت می توانند از پوشش بیمه ای استفاده کنند البته در تبصره یک ماده ۲۵قانون جدید اشاره شده که بخشی از حق بیمه از محل اعتبارات صندوق حمایت تامین شود علاوه برآن مواد حمایتی برای کمک به موسسان در این زمینه مطرح شده است.

جعفر حسنی رئیس شورای هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی در ادامه با اشاره به اینکه حدود یک میلیون و ۵۲۸هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند، اظهار کرد: وجود این مدارس موجب شده صرفه جویی از نظر تجهیزات، فضای آموزشی و سرانه دانش آموزی انجام شده و بار مسئولیت از دولت کم شود.

وی افزود: نبود مدارس غیردولتی منجر به چند شیفته شدن مدارس دولتی می شود و به طور کلی غیردولتی تاثیر بسیاری در روند آموزشی داشتند؛ زمانی که بعد از جنگ مدارس دولتی شرایط خوبی نداشته و بیش از ۳۰درصد آن آسیب دیده بودند خیرین مدرسه دار به بهبود روند آموزشی از طریق مدارس غیردولتی کمک کردند.

حسنی با اشاره به لزوم حمایت از مدارس غیردولتی توسط آموزش و پرورش یادآور شد: اکنون وام ۱۸درصد برای کمک به موسسان وجود دارد که مبلغی زیاد است و برای کمک به توسعه مدارس غیردولتی نیاز بوده تا این مبلغ کاهش یابد همچنین کمک هایی نظیر تخصیص فضای مازاد آموزش و پرورش نیز برای این امر تاثیر گذار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
بازشسته ها نباید برن سرکار باید نیروی جوان بگیرند الا جوان های مملکت همه بیکارند خداروخوش نماد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
چرا از جوانهای تحصیل کرده وبیکار استفاده نمی کنید؟بازنشسته حقوق می گیرد و نباید در مدرسه کار کند جایشان را به فرزندانشان بدهند که همه دانشگاه رفته و مجرد و بدون شغل و مسکن هستند اگر ما توانایی داشتیم بعداز 30سال بازنشسته نمی شدیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
من با مدرک مهندسی برق با حقوق پانصد هزار تومان بعنوان معاون اجرایی یه مدرسه غیر انتفاعی مشغول به کارم خدایی انصافه یه نیروی بازنشسته میارن ماهیانه 1 میلیون میدن از چند جا حقوق میگیرین یه ما جوون ها رحم کنید. اگه بازنشسته ها رو سر کار نزارن هیچ جوونی بیکار نمیمونه
آخرین اخبار