تحلیل دیدار پرسپولیس -الاهلی از سوی کارشناسان AFC

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با تحلیل دیدار رفت تیم های پرسپولیس و الاهلی عربستان در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس را موفق دانست.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،تیم های پرسپولیس و الاهلی  عربستان سه شنبه شب در دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه سلطان مسقط عمان به مصاف هم رفتند که در پایان دو تیم به نتیجه 2-2 دست یافتند.
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار تحلیلی از این مسابقه به نقاط قوت و ضعف دو تیم پرداخته است. از نظر کارشناسان ای اف سی فوتبال مالکانه تیم برانکو ایوانکوویچ و تعویض های اشتباه ربروف سرمربی الاهلی و بیرون کشیدن نیروهای تهاجمی خود،باعث شد پرسپولیس بازی 2-0 باخته را با تساوی 2-2 عوض کند.


در گزارش ای اف سی درباره پرسپولیس عنوان شده است:
به طور کلی پرسپولیس در این بازی بیش از 60 درصد از مالکیت توپ را در اختیار داشت ، اما وقتی حریف دو نیروی تهاجمی خود را بیرون کشید ، فشار نماینده ایران جواب داد و نیمه دوم در فاصله 12 دقیقه دو گل به ثمر رساند.
این گزارش می افزاید؛ در نیمه دوم بازی در حالی که الاهلی 2-0 پیش افتاده بود، پرسپولیس با تملک 72.6 درصدی توپ بین دقایق 60 تا 75 ، فشار را بر روی تیم مهمان (الاهلی) افزایش داد.

این افزایش فشار حمللات باث نمایان شدن شکاف خط دفاعی الاهلی شد، به طوری که با هر دو گلی که این تیم دریافت کرد در نیم ساعت پایانی بازی و روی اشتباهات فردی مدافعانش بود.
پرسپولیس 6 شوت از 12 شوت در چارچوب خود را بین دقایق 72 و 84 روانه دروازه حریف کرد و این در حالی بود که الاهلی مهره های تهاجمی خود را بیرون برد و به گزینه های دفاعی خود افزوده بود.


در بخش دیگری از این گزارش به حضور موثر لئوناردو دسوزا بازیکن جدید و برزیلی الاهلی اشاره شده و آمده است، این بازیکن برزیلی با به ثمر رساندن یک گل و خلق سه موقعیت گلزنی در اولین بازی آسیایی خود،نشان داد که بازیکن تاثیر گذاری در این دو مسابقه (رفت و برگشت) است.


عمر السوما مهاجم سوری الاهلی نیز دیگر بازیکنی است که از او در این گزارش نام برده شده است.
ای اف سی می نویسد، السوما شب را با یک انفجار شروع کرد و بعد از دو دقیقه گل اول الاهلی را به ثمر رساند. با این حالاو نتوانست نقش مهاجم هدف مورد نیاز تیمش را به خوبی ایفا کند.

این مهاجم هدف با وجود اینکه 82 دقیقه بازی کرد، فقط 33 بار توپ را لمس کرد و فقط 44.4 درصد از 18 پاسی که به هم تیمی های خود داد موفقیت آمیز بود. او به جای آن که حفظ توپ کند، بارها توپ را از دست داد.

با این حال، السوما نشان داد که در منطقه یک سوم پایانی زمین بازی بازیکن خخطرناکی است.در شبی که فرصت های گل روی دروازه ها کم تعداد بود این مهاجم سوری دو موقعیت گلزنی برای یاران خود فراهم کرد و 4 شوت نیز در چارچوب دروازه پرسپولیس شلیک کرد.
انتهای پیام/


عامل برتری پرسپولیس مقابل الاهلی از دیدگاه ای اف سی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار