پیشگامی یزد در حوزه طرح ترسیب کربن

یزد در حوزه طرح ترسیب کربن جزو استان‌های برتر و پیشگام اجرای طرح یاد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمد رضا آخوندی آیین معارفه و تکریم مسئول اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابرکوه گفت: هم اکنون طرح ترسیب کربن در ۳۹ روستای استان در دست اجراست.

آخوندی اجرای موفق طرح یاد شده به عنوان یکی از تجربه‌های موفق جهانی در دستیابی به اهداف پایدار توسعه استان اشاره کردوافزود: این طرح به عنوان یکی از راهکار‌های توسعه پایدار از سوی برنامه عمران سازمان ملل متحد معرفی شده است که از سال ۸۲ درشهرستان خاتم وامسال نیز با اختصاص ۹ میلیاردریال بودجه ملی درشهرستان خاتم نیزآغازشده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری یزدهدف اجرای این طرح را احیای مراتع بیابانی بیان کردوگفت: با آغاز طرح یاد شده در ابرکوه و خاتم با هدف احیای مراتع بیابانی و توانمند سازی جوامع محلی احیای ۱۶۹ هزار هکتار عرصه‌های بیابانی منطقه در دست اجراست.

آخوندی خشکسالی را تهدیدی برای استان یزد دانست وگفت: چند سال اخیر گام‌های اساسی در خصوص منابع طبیعی برای حفظ، احیاء و بهره برداری اصولی آن برداشته شده است، اما یزد در ۱۵ سال اخیر، ۱۳ سال با چالش خشکسالی مواجه است.

غلامرضا حیدری معاون فرماندارابرکوه اظهار کرد: مسئولان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان باید از ظرفیت‌های خوب منطقه برای جذب و مشارکت تشکل‌های مردم نهاد به عنوان تاثیر گذارترین نهاد برای حفاظت منابع طبیعی که امری ضروری است، استفاده کنند.

درپایان نیز از زحمات سیداحمدهدایت تجلیل و مرتضی سعیدی به عنوان سرپرست جدید اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابرکوه معرفی معرفی شد.

انتهای پیام/ص

یزد در حوزه طرح ترسیب کربن پیشتاز است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار