ترکی خبر داد

کاهش هزینه‌های پایتخت نشینان با راه اندازی سامانه ١٩٣/ اصلاح ٤٧ نقطه حادثه خیز در استان تهران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: سامانه جامع ١٩٣ که یک سامانه خدمات رسانی در تمام بخش‌ها است به زودی افتتاح می‌شود.

کاهش هزینه‌های پایتخت نشینان با راه اندازی سامانه ١٩٣/ اصلاح ٤٧ نقطه حادثه خیز در استان تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛نعمت‌الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در حاشیه جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: موضوع اقتصاد مقاومتی به صورت کاربردی در حال اجرا است و در بخش کشاورزی و صنعت برنامه‌هایی داریم که به دنبال اجرایی کردن آن بتوانیم اشتغال زایی ایجاد کنیم.

وی افزود: در بخش کشاورزی ٥٣٠ هکتار در فیروزکوه قرار است برای کشت گل محمدی اختصاص یابد و کارکارشناسی آن انجام شده و واگذاری زمین تا ٢ هفته آتی انجام می‌شود.

ترکی بیان کرد: کشت گل محمدی و تبدیل شدن این منطقه به قطب گل محمدی می‌تواند اشتغال زایی خوبی به همراه داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران بیان کرد: در بخش صنعت نیز چند کارخانه بزرگ در حال شکل گیری است که با آغاز به کار این کارخانه‌های تولیدی ٢ هزار شغل ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه  در بخش راه و شهرسازی مصوباتی در قالب طرح اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است و ٥ طرح در حال تصویب است، گفت:همچنین در سال ٩٥، ٥٧ نقطه حادثه خیز در استان تهران شناسایی شده است.

ترکی افزود: از مجموع ٥٧ نقطه حادثه خیز ٤٧ نقطه در سال جاری رفع شده است و همین اقدام موجب کاهش ٢ درصدی تلفات در نقاط حادثه خیز شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران بیان کرد: گردنه‌هایی همچون گردنه گدوک، گردنه هراز و کمربندی دماوند نقاط حادثه خیزی داشت که رفع خطر شد.

وی با اشاره به طرحی پیشنهادی برای استفاده سیمان به جای آسفالت گفت: سیمان باعث طول عمر آسفالت می‌شود،البته این طرح در حد پیشنهاد است و در جلسات آتی درباره آن تصمیم گیری می‌شود.

ترکی افزود: طرح در دست بررسی است و به دنبال اجرایی کردن آن ١٠ هزار شغل در استان تهران ایجاد می‌شود که جزئیات آن در جلسات بعدی مشخص می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران بیان کرد: قرار است سامانه جامع ١٩٣ در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری برسد که این سامانه یک سامانه جامع در حوزه خدمات رسانی در همه بخش‌ها است.

وی با بیان اینکه این سامانه به صورت شبانه روزی فعالیت خواهد داشت، ادامه داد:شماره ١٩٣ از سوی ما پیشنهاد شده و در حال بررسی است و انجام کار‌های مقدماتی در دستور کار قرار دارد.

ترکی در پایان گفت: گاهی یک توریست در نیمه شب به دنبال خدماتی است که برای رسیدن به آن باید هزینه کند ولی با تماس با شماره ١٩٣ می‌تواند تقاضای پزشک یا تاکسی یا هر خدمت دیگری را درخواست بدهد و یا مشترکی که برق منزلش قطع شده و ادارات در شب باز نیست و یا اگر در روز بخواهد به اداره‌ای مراجعه کند باید وقت گذاشته و هزینه ایاب ذهاب پرداخت کند ولی با این سامانه دیگر نیازی به وقت گذاشتن و هزینه کردن برای مراجعه نیست.

انتهای پیام/

بهره برداری از سامانه جامع 193 در آینده ای نزدیک

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار