کمرانی: ترکیب تیم ملی تکواندو هفته آینده مشخص می شود/دست علیزاده نیاز به جراحی دارد

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان گفت: ترکیب تیم ملی اعزامی به مسابقات داخل سالن هفته آینده بعد از مسابقات دانشجویان جهان مشخص می شود.

مهرو کمرانی در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرگاران جوان در مورد ترکیب تیم ملی برای اعزام به مسابقات هنرهای رزمی بیان کرد: ترکیب تیم هفته آینده و پس از مسابقات دانشجویان جهان مشخص می شود و اردوی تیم با چهار تکواندوکار برای حضور در مسابقات داخل سالن ترکمنستان آغاز می شود.

او افزود: متاسفانه زمان ما برای مشخص کردن ترکیب تیم ملی در مسابقات داخل سالن یا همان هنرهای رزمی بسیار کم بود و مجبور شدیم بدون برگزاری رقابت های انتخابی تیم ملی و با بررسی عملکرد بازیکنان در اردو و مسابقات نفرات را برای رقابت های ترکمنستان انتخاب کنیم.

کمرانی ادامه داد: مشکل تعیین ترکیب تیم ملی در مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی از بکستان هم وجود داشت و به دلیل اینکه کشور میزبان فرصت کوتاهی را مشخص کرده بود نتوانستیم با مسابقات انتخابی نفرات را مشخص کنیم.


به دنبال شایسته سالاری در تیم هستیم

سرمربی تیم ملی عنوان کرد: به دنبال شایسته سالاری در تیم ملی هستیم و حتی بازیکنان ثابت تیم باید در مسابقات انتخابی تیم ملی شرکت کنند تا کسی که بهترین عملکرد را دارد همراه با تیم به رقابت ها اعزام شود اما متاسفانه به دلیل نبود زمان کافی در هر دو رقابت ما مجبور شدیم بر اساس عملکرد نفرات را انتخاب کنیم.

کمرانی در مورد مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی ازبکستان بیان کرد: رقابت های ازبکستان از نظر کسب سهمیه بازی های آسیایی از اهمیت بالایی برخوردار بود و همچنین این مسابقات در گرید دو با 20 امتیاز برگزار شد و خوشبختانه تیم بانوان توانست 4 سهمیه برای بازی های سال آینده را کسب کند.

او در ادامه عنوان کرد: اکثر کشورها در این رقابت حضور داشتند و کسب امتیاز برای تکواندوکاران هر تیم حائز اهمیت بود و همین موضوع سطح کیفی مسابقات را ارتقا داده بود.


عملکرد بانوان در ازبکستان رضایت بخش بود

سرمربی تیم ملی در مورد عملکرد شاگردانش در مسابقات ازبکستان اظهار داشت: بازیکنان اصلی تیم که در اردو و تحت نظارت کادر فنی بودند برای مسابقات دانشجویان جهان انتخاب شدند و در حال حاضر هم در این رقابت ها هستند و امیدوارم که با دست پر به کشور برگردند.در نتیجه برای مسابقات ازبکستان مجبور شدیم از نفراتی که در اردو از قبل بودند نفرات تیم را انتخاب کنیم.

کمرانی افزود: با توجه به اینکه فرصت بسیار کمی برای کسب آمادگی تا آغاز مسابقات داشتیم از عملکرد بازیکنانم راضی هستم ضمن اینکه برخی از ملی پوشان ما نوجوان بودند و شیاپ چانگ ازبکستان نخستین تجربه آنها در رده بزرگسالان بود و با این وجود توانستیم 4 سهمیه بدست آوریم و نتیجه خوبی را در این رقابت ها رقم زدند.

او تصریح کرد: هدفمان پشتوانه سازی برای تیم ملی بزرگسالان بانوان است و این ریسک را پذیرفتیم و از نوجوانان در مسابقات بزرگسالان هم استفاده کردیم و خوشبختانه علاوه بر 6 سهمیه ای که برای مسابقات آسیایی داشتیم توانستیم 4 سهمیه دیگر را هم بدست آوریم و مطمئن هستم برای دور بعدی بازی های آسیایی یا دست پر خواهیم رفت و بازیکنان ما تجربه زیادی برای آن رقابت ها خواهند داشت.

سرمربی تیم ملی تکواندو درادامه عنوان کرد: تلاشمان را می کنیم که در مسابقات با کسب مدال بیشترین امتیاز را بازیکنان بدست آورند تا بتوانیم نفرات بیشتری در گرندپری و در ادامه در المپیک داشته باشیم تا در کنار علیزاده، بانوان ما بتوانند مدال المپیک را کسب کنند.


داوران در رقابت ها قضاوت درستی نداشتند


او در مورد داوری در مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی ازبکستان بیان کرد: متاسفانه بر خلاف اینکه فدراسیون جهانی تاکید به رعایت قوانین دارد در برخی از زمین های بازی شاهد رعایت نشدن قوانین از سوی برخی داوران بودیم.بعضی از داوران مقید به اجرا بودند اما برخی دیگر توجهی به این موضوع نداشتند.


کمرانی افزود: در رقابت های جهانی کره جنوبی نیز با مشکل داوری مواجه بودیم و در چند بازی تیم ملی ایران به خاطر بحث داوری به مشکل برخورد کرد.در فینال مبارزه علیزاده نیز مجبور شدم چندین بار از کارت استفاده کنم تا امتیاز بازیکن ما از بین نرود.


سرمربی تیم ملی تکواندو تصریح کرد: هنوز داوران با قوانین جدید خود را هماهنگ نکردند و تمرکز نداشتن بر این قوانین تیم ها را در مسابقات با مشکل مواجه کرده است.


حضور بانوان تکواندوکار در مسابقات گرندپری

کمرانی در مورد حضور بانوان تکواندوکار کشورمان در رقابت های گرندپری گفت: تا زمان المپیک تعداد زیادی مسابقات گرندپری برگزار می شود و دو بانوی تکواندوکار ما در رنکینگ جهانی حضور دارند و می توانند در مسابقات گرندپری شرکت کنند.

او تصریح کرد: خدابنده و زهرا پور اسماعیل در رنکینگ جهانی هستند اما خدابنده به دلیل برخی مشکلات یک مدت زمانی را از مسابقات دور است و به استراحت می پردازد.زهرا پور اسماعیل نیز اگر بتواند شرایط تمرینی و جسمانی خود را ارتقا دهد به مسابقات گرندپری بعدی اعزام خواهد شد.


دست علیزاده نیاز به جراحی دارد


کمرانی در مورد وضعیت کیمیا علیزاده عنوان کرد: نتایج ام آر آی کیمیا مشخص شده و او باید صد در صد دست راست خود را عمل کند اما در مورد وضعیت آسیب دیدگی پای راست این بازیکن چند جلسه پزشکی انجام شود تا تصمیم نهایی در مورد عمل پای او گرفته شود.


سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم تیم ملی تکواندو بتواند در مسابقات هنرهای رزمی نتیجه خوبی را کسب کند تا امتیازات ملی پوشان افزایش یابد و در رنکینگ جهانی ارتقا رتبه داشته باشیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار