بی باک: اهداف تیم ملی تکواندو در مسابقات ازبکستان تحقق یافت/ ترکیب اصلی تیم در لندن مشخص می‌شود

سرمربی تیم ملی تکواندو از محقق شدن اهداف این تیم در جام ریاست فدراسیون جهانی ازبکستان خبر داد.

مهدی بی باک در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ،درباره مسابقات جام ریاست فدراسیون  جهانی ازبکستان بیان کرد:تیم ملی تکواندو دراین دور از رقابت ها چندین هدف را دنبال می کرد که مهم ترین آن کسب سهمیه دوم بازی های آسیایی سال آینده بود که خوشبختانه توانستیم هفت سهمیه به دست آوریم که سه سهمیه توسط تیم ملی اصلی و 4 سهمیه توسط شاگردان عسگری رقم خورد.

او افزود: هدف بعدی ما در این رقابت ها امتیاز گیری و محک جوانان بود که خوشبختانه ارزیابی خوبی از عملکرد ملی پوشان بر روی شیاپ چانگ ازبکستان به دست آمد.

بی باک در مورد تیم ملی برای دومین مرحله گرند پری در مراکش عنوان کرد: از شنبه این هفته اردو آمادگی تیم ملی برای حضور در این مسابقات آغاز می شود.متاسفانه برخی از بازیکنان ما دچار مصدومیت جدی هستند. ابوالفضل یعقوبی از ناحیه انگشت پا دچار آسیب دیدگی شد وباید سه هفته از میادی دور باشد.هادیان نیز از ناحیه ساعد دست در ازبکستان آسیب دید که به دلیل حضور نداشتن در گرند پری مراکش می تواند مراحل درمان خود را طی کند.

سر مربی تیم ملی تکواندو تصریح کرد: محمد کاظمی در گرند پری مسکو توانسته بود با عملکرد درخشان خود مدال برنز را کسب کند اما در این رقابت ها از ناحیه پا دچار شکستگی شد که باید به درمان بپردازد.

ترکیب اصلی تیم در لندن مشخص می شود

بی باک ادامه داد: به طور حتم در مسابقات گرند پری لندن به ترکیب اصلی تیم نزدیک می شویم چرا که در گرند پری مسکو و مراکش نمی توانیم از تمام نفرات خود استفاده کنیم. امیدوارم میر هاشم حسینی و سعید رجبی در تیم ملی بتوانند رنکینگ جهانی خود را ارتقا دهند تا در گرند پری های بعدی با نفرات بیشتری حاضر شویم.

سرمربی درباره مسابقات گرند پری مسکو گفت: در وزن 58 کیلو گرم محمد کاظمی نخستین حضورش را تجربه کرد وبا شکست نایب قهرمان المپیک توانست مدال برنز این رقابت ها به دست آورد و با کسب تجربه بیشتر می تواند در گرند های بعدی عملکرد بهتری را ارائه دهد.

او تصریح کرد :آرمین هادی پور نیاز دارد از لحاظ بدنی آمادتر شود تا در برابر حریفان به علت ضعف جسمانی نتیجه را واگذار نکند. بعد از مسابقات دانشجویان جهان به طور حتم بر روی قوای جسمانی این بازیکن کار خواهیم کرد.

بی باک افزود :ابوالفضل یعقوبی به دلیل آسیب دیدگی که داشت نتوانست شایستگی های خودش را اثبات کند و بعد از رفع مصدومیت به طور حتم شاهد درخشش این بازیکن خواهیم بود.

به جوانان باید میدان داد

سرمربی تیم ملی درا دامه بیان کرد:مسابقات گرند پری به دلیل حضور بهترین های دنیا در چهار وزن اول المپیک از سطح بالای فنی برخوردار است و برای اینکه ما بتوانیم از صد در صد پتانسیل خود استفاده کنیم باید به جوانان اجازه حضور در میادین بین المللی را بدهیم.

بی باک اظهار داشت: به طور آهسته و مداوم پیگیر حضور جوانان هستیم تا در مسابقات گرند پری بتوانیم در هر وزن 2 نماینده داشته باشیم. تکواندو در حال پیشرفت است و ما باید بر روی جوانان سرمایه گذاری کنیم و صرفا نتیجه گرا نباشیم تا تکواندو ایران در هشت رنکینگ برتر جهان نماینده داشته باشد.

حضور مردانی و عاشورزاده در گرندپری مراکش

سرمربی تیم ملی تکواندو در مورد ترکیب تیم ملی در گرند پری مراکش بیان کرد:سه نماینده در وزن اول این مسابقات داشتیم به همین دلیل به دنبال برگزاری مسابقات انتخابی بین این سه ورزشکار بودیم که هادی پور به دلیل حضور در رقابت های دانشجویان جهان نمی تواند در این دوره همراه با تیم ملی باشد و محمد کاظمی دچار مصدومیت شده و به همین دلیل به احتمال زیاد فرزان عاشورزاده نماینده این وزن خواهد بود.

او ادامه داد: یعقوبی دچار مصدومیت است و به همین دلیل در وزن دوم مسابقات نماینده ای نخواهیم داشت و همچنین در وزن منفی 80 کیلوگرم نیز مسعود حجی زواره در حال درمان مصدومیت خود است و در نتیجه تیم ملی در این وزن نیز نماینده ای ندارد.

بی باک عنوان کرد: اما در وزن مثبت 80 کیلوگرم سجاد مردانی در اردوی تیم ملی حضور دارد و در رقابت های مراکش بر روی شیاپ چانگ خواهد رفت.

سرمربی تیم ملی تکواندو در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم جوانان ما بتوانند با کسب امتیازات بیشتر به رنکینگ جهانی وارد شوند و بتوانیم از حضور آنها در گرندپری استفاده کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
بدنسازهای تیم ایران دقیقا چه کار میکنند که اغلب یک ورزشکار رو در خوشبینانه ترین حالت بیشتر از یک سال مداوم نمینتونن در میادین نگه دارند؟
آخرین اخبار