سرپوش ازبکستانی، روی ناکامی های بزرگ تکواندو

تیم ملی تکواندو مردان پس از ناکامی در برخی مسابقات بین المللی، عنوان قهرمانی رقابت های جام فدراسیون جهانی را کسب کنند.

خزاعلی تکواندوبه گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی تکواندو کشورمان در قالب سه گروه در نخستین دوره مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی حاضر شد و مردان تکواندوکار کشورمان توانستند با کسب 9 مدال شامل 4 طلا، یک نقره، چهار برنز و 35 امتیاز بر سکوی قهرمانی بایستد.

تیم ملی تکواندو مردان کشورمان در دو گروه مجزا و با هدایت فریبرز عسکری و مهدی بی باک در این رقابت ها حاضر شد و از مجموع 16 ملی پوش 9 تکواندوکار کشورمان موفق به کسب مدال شدند تا سهمیه تیم ملی مردان ایران در رقابت های آسیایی سال آینده افزایش یابد.

تیم ملی تکواندو مردان به هدایت بی باک که به تازگی در رقابت های گرندپری مسکو  موفق به کسب تنها یک نشان برنز شده بود و با 4 ملی پوش راهی ازبکستان شد چرا که محمد کاظمی و ابوالفضل یعقوبی به دلیل مصدومیت در رقابت های گرندپری از همراهی تیم ملی بازماندند و از این 4 ملی پوش در ازبکستان سروش احمدی نشان طلا و سجاد مردانی و حمیدرضا هادیان مدال برنز  را کسب کردند و امیرحسین ساسان از دریافت مدال بازماند.

اما 12 هوگوپوشی که به هدایت فریبرز عسکری در این رقابت ها حاضر شدند و ابراهیم صفری، مهدی جلالی، احمد محمدی نشان طلا را کسب کردند و تنها نقره مردان ایران توسط سالار وحیدی بدست آمد.مهدی اسحاقی و علیرضا علیاری موفق به دریافت نشان برنز شدند.

در مجموع شاگردان بی باک و عسکری با کسب مدال های خوش رنگ علاوه بر کسب سهمیه بازی های آسیایی سال بعد توانستند عنوان قهرمانی نخستین دوره جام ریاست فدراسیون جهانی را کسب کنند اما برخی از ملی پوشان عملکرد قابل قبولی نداشتند و در حد و اندازه خودشان و تکواندو ایران در این تورنمنت ظاهر نشدند.

تکواندوکارانی همچون سجاد مردانی که مدال طلای گرندپری را در کارنامه ورزشی خود دارد با شکست در برابر حریف نه چندان  مطرح خود سطح انتظارات جامعه تکواندو را کاهش داد و به مدال برنز این تورنمنت بسنده کرد. از سوی دیگر پوریا عرفانیان که تجربه میادین جهانی را داشت از کسب مدال در ازبکستان باز ماند.

این موضوع نگرانی را در مورد عملکرد تیم ملی ایجاد می کند و باتوجه به اینکه مرحله دوم رقابت های گرندپری به زودی در مراکش برگزار می شود و شاگردان عسکری نیز رقابت های هنرهای رزمی را در پیش دارند، مردان تکواندوکار کشورمان باید سطح آمادگی خود را ارتقا دهند تا بتوانند نتایج لازم را کسب کنند.

این در حالی است که هنوز فدراسیون تکواندو و مهدی بی باک در مورد بازگشت خدابخشی و اسبقی به تیم ملی تصمیم مشخصی را اتخاذ نکردند و هنوز مشخص نیست این دو تکواندوکار کشورمان می توانند همراه تیم ملی به گرندپری مراکش اعزام شوند.


اما تیم ملی بانوان کشورمان که بعد از رقابت های جهانی تکواندو در استراحت بود با موافقت فدراسیون با هشت ملی پوش و هدایت مهرو کمرانی در حالی راهی ازبکستان شدند که ملی پوشان نامی به دلیل حضور در تیم دانشجویان جهان و یا مصدومیت همراه تیم نبودند و در نهایت با کسب دو نقره و دو برنز در جایگاه سوم ایستاد و سهمیه بازی های آسیایی سال آینده را کسب کرد. شاگردان کمرانی که تجربه میادین بین المللی زیادی را نداشتند موفق به کسب جایگاه ایده آلی شدند اما زهرا پور اسماعیل که حضور بر روی شیاپ چانگ کره جنوبی را تجربه کرده بود در این رقابت ها از کسب مدال باز ماند تا در تیم ملی بانوان نیز هنوز نقاط ضعفی در عملکرد ملی پوشان دیده شود.


ایران در تورنمنت ها همیشه قهرمان است

یوسف کرمی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: تکواندو ایران همیشه در تورنمنت ها توانسته عنوان قهرمانی را کسب کند و بهترین عملکرد را در تورنمنت داشته است.

او ادامه داد: همه کشورهایی که موفق به مدال آوری شدند، سهمیه بازی های آسیایی سال آینده را کسب کردن، پس این شرایط فقط برای ایران نیست.

قهرمان تکواندو جهان افزود: در این تورنمنت کشورهای قوی و یا قهرمانان جهان حضور نداشتند و با این وجود می توانستیم مدال های بهتری را کسب کنیم و بازیکنان ما عملکرد بهتری داشته باشند.

کرمی در مورد اختلاف بین مهدی خدابخشی و بهنام اسبقی با فدراسیون تکواندو گفت: نباید اختلاف سلیقه ها به این درجه می رسیدزیرا حالا کار برای هر دو طرف سخت شده است، البته امیدوارم بهترین اتفاق رخ دهد تا شاهد انسجام و آرامش در تیم ملی باشیم.

او عنوان کرد: سرمربی تیم باید در باره حاشیه هایی که در اردوها رخ می دهد، تصمیم گیری کند اما حذف ملی پوشان به جایگاه تکواندو کمک نمی کند.


نباید به قهرمانی ازبکستان دلخوش کرد

مرتضی کریمی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: در ابتدا به کادر فنی و بازیکنان تیم ملی تبریک می گویم اما نباید به این عنوان قهرمانی دلخوش کرد که ضعف هایمان  فراموش شود.

او افزود: عملکرد تیم ملی در رقابت های مهم جهانی دور از انتظار بوده که این امر باید کارشناسی و آنالیز شود تا در گرندپری مراکش بتوانیم نتایج بهتری را کسب کنیم.

کریمی ادامه داد: قهرمانی در رقابت های جام ریاست فدراسیون جهانی نباید ناکامی در رقابت های گذشته را از یاد ببرد زیرا  مردانی و عرفانیان نتوانستند در حد و اندازه های خودشان ظاهر شوند، شاید این موفقیت روحیه از دست رفته ملی پوشان را بازگرداند اما هنوز هم تکواندو مشکلات زیادی دارد.

او در مورد رقابت های گرند پری مراکش عنوان کرد: تکواندوی ایران، مسابقات مهمی در پیش دارد اما اگر روند انتخابی تیم ملی به همین شکل بماند نمی توان به موفقیت تکواندو امیدوار بود، پیش بینی عملکرد تکواندوکاران بر روی شیاپ چانگ سخت است چرا که در هر بازی شاهد اتفاقات غیر منتظره هستیم.

کریمی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم فدراسیون تصمیمات منطقی بگیرد و با بازگشت ملی پوشان به تیم موافقت کند تا شاهد روند بهتری در تکواندو باشیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار