در صحن علنی امروز؛

مجلس با تحقیق و تفحص از شناسایی دقیق برداشت‌های غیرقانونی آب رودخانه‌ها مخالفت کرد

نمایندگان مجلس با تقاضای تحقیق و تفحص از شناسایی دقیق برداشت‌های غیرقانونی آب رودخانه‌ها مخالفت کردند.

مجلس با تحقیق و تفحص از شناسایی دقیق برداشت‌های غیرقانونی آب رودخانه‌ها مخالفت کردبه گزارش خبرنگار مجلسگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در صحن علنی امروز( سه‌شنبه 31 مرداد ماه)  با انجام تقاضای تحقیق و تفحص از شناسایی دقیق برداشت‌های غیرقانونی آب رودخانه‌ها و ارائه گزارش آن به مقامات ذیصلاح جهت ممانعت و برخورد قانونی مخالفت کردند.

کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی با انجام این تحقیق و تفحص مخالف بود که این مخالفت در صحن علنی مجلس به رای گذاشته شد و نمایندگان با 98 رای موافق ، 71 رای مخالف و 7 رای ممتنع از مجموع 219 رای با نظر کمیسیون کشاورزی مخالفت کردند.

بار دیگر برای انجام تحقیق و تفحص از شناسایی دقیق برداشت‌های غیرقانونی آب رودخانه‌ها رای گیری شد که با 82 رای موافق، 94 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 220 این بار هم با انجام تحقیق و تفحص موافقت نشد لذا این تحقیق و تفحص از دستور کار مجلس خارج شد.

گفتنی است قبل از رای گیری، علی‌محمد شاعری سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی بعد از قرار گرفتن بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از شناسایی دقیق برداشت‌های غیرقانونی آب از رودخانه‌ها در دستور کار صحن علنی امروز (سه‌شنبه 31 مرداد ماه) ، مجلس گزارش این کمیسیون را به شرح زیر قرائت کرد.

احتراما عطف به نامه شماره 4/5199 مورخ 29 فروردین ماه سال 96 مبنی بر ارجاع تحقیق و تفحص از "شرکت مدیریت منابع آب ایران جهت شناسایی دقیق برداشت‌های غیرقانونی آب رودخانه‌ها و ارائه گزارش آن به مقامات ذیصلاح جهت ممانعت و برخورد قانونی"‌به کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی به استحضار می‌رساند این کمیسیون طی نامه  گزارش د/54/7356 مورخ 4 اردیبهشت ماه سال 1396 موضوع را به وزارت نیرو منعکس نمود و مستندات آن وزارتخانه را در این خصوص خواستار گردید. پس از دریافت اطلاعات که طی نامه شماره 96/ 17850/400 مورخ 3 خرداد سال 1396 واصل گردید.

مستندات مذکور طی نامه شماره 19856 مورخ 16 اردیبهشت ماه سال 1396 به متقاضیان محترم تحقیق و تفحص منعکس گردید تا نظرات خود را به  کمیسیون اعلام نمایند.

متعاقب آن موضوع در دستور کار کمیسیون قرار گرفت و با حضور متقاضیان تحقیق و تفحص و دستگاه اجرایی ذیربط در جلسات مورخ 13 و 18 تیرماه سال 1396 رسیدگی و ضرورت تحقیق و تفحص مورد تصویب قرار نگرفت.

انتهای پیام/ 

 

تحقیق و تفحص از شناسایی دقیق برداشت‌های غیرقانونی آب رودخانه‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
یعنی چی؟ دلالای اب نمیزارن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
یعنی چی؟ دلالای اب نمیزارن؟