تاکید آنگلا مرکل بر ضرورت استفاده از سوخت دیزل در خودروهای آلمانی

صدر اعظم آلمان استفاده از سوخت‌های دیزلی را برای دست یابی به اهداف توافق نامه آب و هوایی پاریس ضروری دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نسبت به کنار گذاشتن خودروهای دیزلی هشدار داد و گفت استفاده از سوخت های دیزلی هم چنان برای دست یابی به اهداف مربوط به توافق آب و هوایی پاریس ضروری است.

مرکل در سخنرانی تلویزیونی خود از شرکت های خودروساز آلمانی خواست تا بار دیگر به سوخت های دیزلی اعتماد کنند و گفت برای دست یابی به اهداف آب و هوایی، به سوخت دیزلی نیاز داریم.

خودروهایی که با دیزل کار می کنند دی اکسید کربن کمتری در هوا منتشر می کنند و در نتیجه گرمایش جهانی با سرعت کمتری اتفاق می افتد، اما در عوض، استفاده از سوخت های دیزلی مقدار بیشتری گاز دی اکسید نیتروژن در هوا منتشر می کند که مقادیر بالای آن می تواند باعث بروز مشکلات تنفسی شود.

مرکل افزود شرکت های خودرو ساز آلمان با رسوایی خود و تعدیل نیروها مشکلات بزرگی به بار آوردند و همین موضوع می تواند ضربه بزرگی به اقتصاد آلمان وارد کند.

گفتنی است بسیاری از شخصیت های سیاسی و مدیران، پس از اینکه متوجه دست بردن شرکت فولکس واگن در نتایج تست انتشار گاز دی اکسید کربن شدند شرکت های خودرو ساز آلمان را به بدنامی متهم کردند.

انتهای پیام/ 

درخواست مرکل از خودروسازهای آلمانی برای استفاده از سوخت دیزل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار