جولیان آسانژ دخالت روسیه در افشای ایمیل‌های حزب دموکرات آمریکا را رد کرد

بنیان‌گذار ویکی‌لیکس گفت روسیه در هک و افشای ایمیل‌های حزب دموکرات در رقابت‌های انتخاباتی سال گذشته آمریکا دخیل نبوده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، یک نماینده کنگره آمریکا پس از دیدار با جولیان آسانژ -- بنیانگذار وب‌سایت افشاگر ویکی لیکس – گفت وی مدارکی در دست دارد که ثابت می‌کند روسیه عامل افشای ایمیل‌ها از سرورهای کمیته ملی دموکرات در سال گذشته میلادی نبوده است.

دانا روراباکر – رئیس کمیته سیاست اوراسیا در مجلس نمایندگان آمریکا – روز سه‌شنبه، در سفارت اکوادور در لندن با آسانژ دیداری 3 ساعته انجام داد.

وی گفت: «جولیان با تاکید گفت روس‌ها در هک و افشای این ایمیل‌ها دخیل نبودند. وی آماده است درباره اطلاعات دقیق‌تر در مسئله افشای ایمیل‌های حزب دموکرات آمریکا درباره وارد بحث شود.»

این ایمیل‌های حاوی اطلاعات حساس، در رقابت‌های تنگاتنگ انتخاباتی سال گذشته در آمریکا به وسیله ویکی‌لیکس منتشر شد. در این ایمیل‌ها مشخص شد اعضای بلندپایه حزب دموکرات، در حمایت از هیلاری کلینتون – نامزد سابق حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا –پشتیبانی خود از برنی سندرز – رقیب وی در انتخابات درون‌حزبی – کاهش داده بودند. افشای این اطلاعات به وجهه هیلادی کلینتون در این انتخابات لطمه زد و موجب شد رئیس حزب دموکرات از سمت خود استعفا دهد.

در سال گذشته، چندین آژانس اطلاعاتی آمریکایی اعلام کردند به روسیه در دست داشتن در این افشاگری مظنون هستند. با این‌حال، روسیه اتهامات دخالت در روند انتخابات آمریکا را رد کرده و آن‌ها را بی‌اساس خوانده و اعلام کرده است این اتهامات برای سرپوش گذاشتن بر فساد انتخاباتی در داخل آمریکا بیان می‌شوند.

انتهای پیام/

 

دخالت روسیه در افشای ایمیل‌های حزب دموکرات آمریکا رد شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار