پرداخت چهار هزار و 60 میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان کردستانی درسال گذشته

 رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: چهار هزار و 60 میلیارد ریال تسهیلات در سال گذشته به کشاورزان پرداخت شده که یک هزار و 470 میلیارد ریال آن از محل تسهیلات ردیف دار با سود کم ومابقی هم از منابع داخلی تامین شده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،کریم ذوالفقاری در جلسه هم اندیشی بهره برداران و تشکلات بخش کشاورزی در سالن جلسات این سازمان گفت: از سال 94 تاکنون در کشور 140 هزار هکتار از اراضی کشاورزی رفع تداخل شده است که کردستان با 15 هزار و 800 هکتار سهم 10 درصدی از کل اقدامات کشور را به عنوان مطالبه بخش کشاورزی به خود اختصاص داده است.
به گفته وی، امکانات لازم برای عملی شدن طرح رفع تداخل اراضی کشاورزی و ملی فراهم شده است تا این طرح در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود.
وی با تاکید بر اینکه پرداخت تسهیلات کم سود به کشاورزان از برنامه های همیشگی بخش کشاورزی است افزود :در سال گذشته چهار هزار و 60 میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان پرداخت شده که یک هزار و 470 میلیارد ریال آن از محل تسهیلات ردیف دار با سود کم بوده است ومابقی هم از منابع داخلی تامین شده است.
ذولفقاری افزود: هم اکنون برای تقویت حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی و ایجاد اشتغال جدید سازمان جهاد کشاورزی در حال حاضر 2 واحد تولیدی در بانه و مریوان در دست اقدام است که می تواند تاحدودی مشکلات میوه های سردرختی، انگور رشه و توت فرنگی را حل کرد.
به گفته ذوالفقاری، در راستای افزایش تولیدات گلخانه ایی، تسهیل در صدور مجوز، تسهیلات نامحدود با سود کم و صادرات محور کردن محصولات تولیدی گلخانه ایی باهدف تولید پایدار انجام می شود.
انتهای پیام/م

رفع تداخل 15 هزار هکتار اراضی کشاورزی در کردستان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.